torsdag 25 november 2010

Bok-slut

Slutet har kommit för en bunt böcker.

Jag har ju köpt en del nya, fantastiska, böcker på senare tid och då uppstod liksom ett problem i form av att det helt enkelt inte fanns nån plats för böckerna i bokhyllan.

Hur sagolikt underbara jag än tycker att de nya böckerna är så kan de ju inte få bosätta sig på soffbordet permanent, alltså fanns bara en sak att göra, rensa ut! Så den här samlingen av typ 10 år gamla böcker åker ur bokhyllan ner i förrådet för vidare transport till Stadsmissionen till helgen eller nästa. Kanske nån som har vägarna förbi där som är sugen på att sy superveckade stela gardiner à la England, eller sätta rivjärnet över ett ljus och ha som ljuslykta :)

Bilden tog jag för att jag tänkte att det är bäst att jag dokumenterar, annars finns ju risken att samma titlar dyker upp på nån bokrea och jag slår till och köper lite "nya" böcker...

Ja, nya böcker ja. Det är liksom inte bara lyckopillren '100 blommor' och Galen i garn' jag köpt, utan ett gäng till... Jag ska nog ta och visa upp de pärlorna också inom kort.

Bokutrensning

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Haha, låter som jag, kan inte låta bli att köpa böcker och sen kikar jag i dem en gång :-o Dumt! Men böcker är ju så mysigt :) Vill ha ett bibliotek när jag blir stor ;-)

Fröken Fräken sa...

Nä, har du gjort dig av med den där boken längst upp till höger?? Den är ju jag på jakt efter!!! :-)

Och sjukt sugen blev jag ju på lussekatter. INTE köpes. Och med tanke på hur mycket jag bakar (...) så får man hoppas att någon snäll moster kommer förbi med en påse!

Här tar man också fram julgrejerna lite pö om pö. Detta av tre olika anledningar: det är en viss oreda bland julgrejer så det tar ett tag innan jag hittar dem, jag tillverkar ju alltid nytt och det tar ju ett tag och så är det ju roligare om man sprider ut det. Fast några tomtar blir det inte.