tisdag 4 augusti 2009

Etikettfixande

Jag kan inte texta, så är det bara. Men jag ville ha lite fina etiketter på burkar i skafferiet och som tur är finns det ju hjälpmedel :-) Jag hade tänkt att använda stämplar men då skulle etiketterna ha blivit större än burkarna... så jag tog en gammal hederlig bokstavsmall till hjälp. Passade också på att fota min superbraiga linjal som jag visat förut också, i mina inlägg om Muji-saker.

Bokstavsmallen visade sig vara inte bara gammal utan också klen... den hade redan en spricka och när jag skulle justera den inför fotograferingen så lossnade en bit. Hmmm, hoppas att jag kan klara mig utan stora H och stora V...

Bikstavsmall och toppenlinjal
Havregryn har fått en etikett :-)

Havregryn
Och även kompisarna Rågflingor och Müsli. Ähum, ett litet missöde... råkade göra en etikett med Rågkross först, men för den varan finns ännu ingen burk planerad.

Olika gryn och müsli
För den som minns min lek med vita pennan förra sommaren så kan jag meddela att min förra "märkning" nu har suddats ut. Vad den betydde? Tja, gladmüsli kanske? :-) Eeeh, som ni ser så är inte heller teckning nån av mina starkare sidor...

Gammal 'märkning'
Linfröna har hamnat i burkar, återanvändning av tomma lingonsyltburkar.

Linfröburkar
De har också fått baksidesetiketter som jag gjort i Photoshop och satt fast med fotohörn. De stora burkarna ska också få, när jag köpt nya påsar med gryn så jag vet vad jag ska skriva, och müslin kan väl få receptet kanske.

Linfrön baksidesetiketter
Och nu kan jag få användning av en liten Rostislev som jag köpte för ett tag sen bara för att den var så fin :-) Den är lite drygt en matsked så den blir jättebra.

Rostislev

5 kommentarer:

jennys hus sa...

Det blev ju super!!! blev själv sugen på att göra så.
Kram

Angel.Pearls sa...

Fin gammal textmall-snygga etiketter!Kram//Eva

Hannis sa...

Men hur snitsig är inte du??
Riktigt snygga etiketter!

Fröken Fräken sa...

Vilken ordning! Nästan militärisk uppradning av exemplarisk art. Jag skäms över oredan i mitt skafferi. Jag är imponerad över vad du har fått till med den där bokstavsmallen, för jag tycker att de där lite tjockare i plast är lite joxiga att använda.

Jamen, man måste få klaga över arbetet så här i början. Till slut accepterar jag väl mitt öde och slutar att nämna jobbet, men just nu stretar jag emot.. (och förresten vem var det som undrade när jag inte hade skrivit något om jobbet först? ;-) )

Jag ska ta mitt målande av ljusstakarna vidare och testa det på ett större projekt. Har slagit till på en avlång urna i mässing som nu ska målas. Men jag är lite sugen på svart, faktiskt. Kanske matt spray från Biltema ska inköpas?
Vad tror du om att virka en matta? Jag tänker mig en rund av mattrasor, men hur grov virknål kan man behöva då om man inte ska svära sig förbannad. Och undrar om jag kommer att orka hålla ut med den virkningen tills mattan blir tillräckligt stor, eller om det kommer att bli en grytlapp modell större??

Ladylox sa...

Superfint!

Jag har också gjort något liknande men duttade på färgen direkt på burken utan några etiketter. Kanske lite smartare att använda etiketter för just nu har jag "rågmjölsburken helt tom i skafferiet. Hade jag haft etiketter så hade jag ju kunnat använt den till något annat.

Väldigt fiffigt också att sätta en etikett på baksida. Där kan man ju skriva bra recept av innehållet. Det ska jag nog prova på. (Jag får ju ta fram mitt blogginlägg om min müsli så fort jag ska göra den...)

Nu satte du mig i arbete =)

//Marie