måndag 1 februari 2016

Sytt klänning igen


Då har det sytts klänning igen då :)

Jag behövde nåt att ha på mig på temat vitt eller ljust och insåg att så gott som allt vitt jag har är somrigt och det känns ju helt fel under de mörka vintermånaderna.

I min spaning efter klänning till "finfesten" så kollade jag in lite olika modeller. En var som sagt den hellånga i förra inlägget och nu när jag behövde "nånting vitt" så kom jag på att jag ju hade sett en kort klänning som jag gärna ville sy, och nu kom tillfället som jag väntat på.

Mönstret innehåller tre modeller och helst ville jag ha urringningen från mittenmodellen men inte rynket i sidan utan en "normal" modell som den till höger. Men mönstrena är helt olika och jag hade inte tid att rita om/kombinera ihop så det fick bli modell A rakt av.

Symönster kort klänning i tre modeller

Tyget är en stuvbit av, hmmm, okänt material. Klänningen passar perfekt och gav mersmak, jag kommer garanterat att sy nåt mer av det här mönstret.

Kort klänning framifrån

Kort klänning bakifrån

Inga kommentarer: