måndag 4 januari 2016

Julkort 2015

Brevbärarna var lite sega men nu känns det "säkert" att publicera julkorten, vid det här laget ska alla ha kommit fram.

Så här såg de ut på framsidan, grundat med notpapperstämpel och så ett rött hjärta och öglor av paketsnöre i guld och silver. Och naturligtvis var öglorna helt tillplattade när julkorten nådde mottagarna :)

Julkort 2015 framsida

På insidan hade jag klistrat julhälsningen, som jag skapat i Photoshop i vanlig ordning, eftersom jag verkligen inte kan skriva snyggt. Snygg, tycker jag i alla fall :) blev däremot guldfärgen som jag mixade fram i PS.

Julkort 2015 insida

Och som vanligt hade jag gjort egna kuvert, det är verkligen både lätt och roligt.

Julkort 2015 kuverten

Förutom "pysselkorten" så skickar jag lite julhälsningar med mail och SMS och då brukar göra ett julkort helt och hållet i Photoshop. Jag tar en bild på nån detalj i mitt julpynt och lägger ihop med text.

Så här såg "SMS-kortet" ut 2015.

Julkort via SMS 2015, liten tomteflicka

Och så några tidigare kort.

Julkort via SMS 2014

Julkort via SMS, julpynt

Inga kommentarer: