tisdag 23 december 2014

Julkorten 2014

Inför årets julkort hade jag bestämt att jag inte skulle köpa nån ny stans eller stämpel, eller nånting alls egentligen. Det gick sådär kan man säga... När jag såg stansen "god jul" så var det kört, den bara måste jag ju ha.

Årets julkort 2014

Julkort framsida med utstansat God Jul

Smidigt och bra sätt att fixa julkorten. För mitt andra beslut vara att det inte skulle vara så pyssligt, utan bara snabbt att fixa. Det gick också sådär...

Nånting virkat har jag funderat på ett par år och granarna var snabbt fixade, hann med några om dan, på väg till och från jobbet. Men... det där med att använda utstanset från framsidan och pussla ihop god jul även på insidan... Vem kom på den idén?!

Julkort insida med virkad julgran

Och så tog jag en sväng till in på Pysselaffären och kom hem med ett julklappspapper. Som inte direkt köptes för att ha att slå in julklappar med utan... för att det hade fina motiv, typ frimärken, som man kunde klippa ut och klistra på baksidan av kuverten.

Funderade ett tag på att klistra på framsidan av kuverten istället, men jag tror inte riktigt att Posten skulle ha gillat det, tror de vill att man ska använda deras frimärken :)

Julkortskuvert baksidan med piff

Nåt annat som jag inte var säker på om Posten skulle godkänna, eller i alla fall inte direkt digga, var tjockleken på mina julkort. Den där påsen man får hem och som man ska lägga julkorten i, den var liksom inte riktigt lämpad för mina julkort. Jag fick kämpa för att få i dem.

Och sen kom nästa problem, brevlådan. Hur kan de ha sånt lite inkast?! Jag fick verkligen trycka in min påse med våld, med skrapade knogar som resultat. Kan möjligen kanske eventuellt ha lite att göra med de virkade julgranarna och att god julet på framsidan var fastsatt med tjocka skummisar :)

Julkort från ovan, blev tjockt av fästkuddar

2 kommentarer:

Evy sa...

Hej vilka fina julkort, bra att använda det du stansade ut. God Jul Evy

Borgmästaren sa...

Men snygga blev de så väl värt besväret. Sen får man hoppas att mottagarna läser din blogg så de fattar vad du gått igenom för att de skulle få en julhälsning