söndag 26 januari 2014

5 minuter löste stort problem med små saker, och julblommor

Att det ska ta sån tid, att komma på det enkla. När det egentligen kan gå så fort att lösa ett jobbigt problem.

När jag tränar så brukar jag ha med en liten minihandduk på ca 20x20 cm, för att torka fötterna på när jag duschat. Och varje gång blir det samma problem, att få den lilla trasan att hänga kvar på handdukskroken. Ni fattar hur jobbigt va?

Så plötsligt härom dagen hemma när jag höll på med jag vet inte vad... så fick jag en snilleblixt. Det är väl bara att sy fast hängare på handdukarna!!! Så fram med band, symaskinen stod redan framme och laddad med vit tråd. Swishhhh, så var det klart! (Det var ett par till, men de var inte i presentabelt skick och fick inte vara med på bild).

Sytt hängare på handdukar

Årets amaryllis var en total flopp. Var sen att blomma, knoppen såg faktiskt ut som om den vissnat, och när den väl slog ut så vek sig stjälken! Suck. Men den får en andra chans, knopp nummer två är på gång nu och än så länge ser det bra ut, men jag ropar inte hej än...

Nä, bästa julblommorna är mina orkidéer de är pålitliga i alla fall. Började blomma i december som vanligt. Tack snälla ni :)

Orkidéer som blommar till jul

Inga kommentarer: