fredag 19 juli 2013

Jag är en svaaag person

Behövde lite småsaker från IKEA och behövde vitt tyg till ett förkläde. Tänkte inte ens på att det finns tyg på IKEA... så jag stegade så klart bort till Stoff & Stil. Och där gick nånting snett.

I jakten på lämpligt vitt tyg så dök det ju upp några Distraherande Objekt. Jag hade liksom missat att ställa in min tyg-radar på Vitt så när jag vandrade förbi diverse tygrullar för att komma till Målet så... vandrade jag liksom inte förbi utan mina fötter stannade lite här och var.

Distraktion nummer 1: Ett ljusblått broderat tyg, som jag visst råkade fota baksidan av... Framsidan har samma broderier men är också tufsigt/fransigt i skarvarna, det är liksom hopsytt av smalare och bredare bitar.

Blått broderat tyg
Uppdatering, namn på tyget: Voilé ljusblå blomma broderi (baksidan som sagt).

Distraktion nummer 2: Detta ooooooemotståndliga glansiga guldiga tyg som skulle kunna passa till en liten väska som jag funderat på att sy. Och då... kom ju Följdeffekten. Till den planerade väskan behövs också ett matchande tyg till det guldiga!

Glansigt guldigt tyg
Uppdatering, namn på tyget: Satin kina ljusbrun blomma.

Hittade ett fint tjockt glansigt mörkbrunt tyg som matchade bra. Nöjd. När jag kom hem såg jag på kvittot att det "fina" tyget var bävernylon! :)

En billig grå stuvbit som är bra att ha som foder åkte också ner i korgen, och en liten bit limegrönt bomullstyg som ska kombineras ihop med ett tyg jag redan hade. Och längst ner i högen det vita alltså.

Grått, lime, brunt och vitt tyg
Uppdatering, namn på tygerna: Okänd stuvbit, Bomullsväv lime, Bävernylon mörkbrun, Twill vit.

Visst ja, förutom det vita tyget så stod ju faktiskt en sak till på inköpslistan, genomskinlig plast med vita blommor (här fotat med lime-tyget som bakgrund).

Men det blev ju som sagt lite mer än det vita och plasten. Ja, jag är en svag människa :)

Genomskinlig plast med vita blommor
Uppdatering, namn på tyget: Vaxduk transparent m vit blomma.

2 kommentarer:

Hannis sa...

På den fronten är även jag en svag människa...
Jag har inte varit där än!
Och tror inte att jag ska åka dit heller! För då kommer jag att frossa.

Det där tyget med broderiet måste jag ändå kolla in på hemsidan=))

Alviti sa...

Tack för trevlig kommentar inne hos mig. Jag känner så igen mig i detta....det är svårt att bara gå förbi ;)