torsdag 28 februari 2013

"Normala" burkar, och några tändsticksaskar

När utmaningen med konservburk dök upp så hade jag redan planerat att publicera ett par nyfixade burkar, men jag ville ju göra nåt annorlunda till utmaningen så de "normala" burkarna fick vänta.

Och "normala" syftar alltså på att klistra på servett, som jag ju gör på både det ena och det andra... Fullt normalt helt enkelt :)

Jag hade dem lite i reserv också, om det skulle ha blivit pannkaka av mitt utmanings-projekt. Hmmm, pannkaka av konservburk, det hade ju iofs varit nåt att visa upp ;)

"Palmen" som ser lite ledsen ut är varken palm eller ledsen. Den är trött för att den är gammal, över två år :) Denna vackra ;) skapelse är nämligen ett toppskott från en julstjärna för två jular sen. Jag testade att rota och plantera den och sen har den fått hänga med.

Konservburkar med decoupage som blomkrukor

Servetter har man ju gott om :) så även några tändsticksaskar fick samma behandling, efter att jag först klistrat på vitt papper på ovansidan. Annars hade det ju blivit pannkaka, eller i alla fall helt fel mönster eftersom tändsticksaskens originalbild skulle lysa igenom.

Tändsticksaskar med decoupage

7 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Om du kör på burkar, så kör jag på brickor! Jag har ytterligare en bricka där jag använt mig av självhäftande plast, att visa upp! Dina burkar här såg ju ut som några direkt hämtade från en basar i Marocko, du vet sådär som i inredningsreportage "ett fåtal utvalda föremål har hämtats hem under ägarinnans många resor till de mest mystiska delar av Orienten". Själv är jag lite anti till konservpyssel sedan en vass kant lömskt och illvilligt anföll min stackars tumme helt nyligen.

Klart att du måste åka ut till Stoff och stil! Tänk om de har slagit igen butiken när jag kommer ner i sommar, för att det inte har varit tillräckligt många där och handlat? Tänk, vad ledsamt det skulle bli då....!

Hannis sa...

Dom där burkarna var skitsnygga!
Har ställt ut några på balkongen för att förhoppningsvis få lite rost.
Tänkte ha till sticklingar.
Vet inte om det funkar men prova kan man ju!

Annika GW sa...

Så snyggt det blir av servetter. Har du ett speciallim till detta? / Annika

Unknown sa...

Åh ljuvliga. Du är så duktig på det här servettandet. Själv får jag aldrig till det, servetterna går sönder, viker sig, jag blir kladdig och NEJ detta pyssel lämnar jag åt den okrönta drottningen (alltså du)

Önskar dig en härlig start på veckan
Kram
Annie

Marianne sa...

Verkar som ett pilligt och svårt jobb att använda servetter, men riktigt fin är det!:) Burkarna var riktigt fina!
Ha en skön kväll!

Linda sa...

Det blev ju riktigt fint med servetter på burkar. Har aldrig ens tänkt tanken att man kan göra så där. Fast som någon tidigare sagt är det nog ett riktigt pilljobb att få det snyggt.

LÁrt de Vivre sa...

Vilken trevlig sida jag fick tips om...så snygga burkar och tändsticksaskar - I like

kram kajsa