torsdag 2 augusti 2012

Gardinsaga 1 - Felköp blev bra-köp, gardin blev kudde

Det var en gång en gardin, och jag tyckte den var så fin! Ah, såg ni, vilket rim va! :)

Gardinen var så fin så jag kunde inte motstå att köpa den, men sen när jag hängde upp den så kändes det inte rätt. Det blev liksom för orientaliskt eller vad man ska säga, den övre delen av gardinen.

Gardin som blev ett felköp, lite för orientalisk

Men jag kunde inte skiljas från gardinerna, ja jag köpte ju två, så de blev liggande tills jag en dag fick en snilleblixt. Det skulle ju kunna bli jättefina kuddar av tyget! Och det var ju det som var grejen med innerkudden som fick ett nytt Lager, knallgult skulle liksom inte göra sig så bra under det här genomskinliga tyget.

Kudde sydd av gardin

Och hur kan det kallas snilleblixt att vilja sy en turkos kudde när man har grönt och brunt i rummet? Jo för att man har fått hem en Fåtölj som, hmmm, ställer vissa krav på färganpassning så att säga :) Och se där, borta i hörnet, jag hittade en annan gardin som känns helt perfekt, för den gröna jag hade innan blev jag ju tvungen att plocka ner när fåtöljen flyttade in.

Turkos härlig fåtölj

Och fåtöljen trivs väldigt bra ihop med "nya" lampan. Och med stativet till höger i bild här nedan. Stativ är det senaste inom inredning, har ni väl inte missat? ;) Jag tror i alla fall att det är från någorlunda samma tidsepok som lampan och fåtöljen och formen är inte helt olik lampan :) så stativet får nog stå där nånstans. Fullt i alla skåpen liksom, och så tycker jag att det är ganska coolt. Knubbigt liksom, och tungt... helt annat än dagens lättviktare.

Så slutade allting lyckligt med gardinen, felköp blev bra-köp! Och jag har ju en hel del tyg kvar också.

Fåtöljen ihop med "nya" lampan

2 kommentarer:

Hannis sa...

Skrattar gott här!
Är som att läsa om mig själv när jag sätter igång=))
Bra blev det ju med färgerna ihop!!

Nu har jag "förmånen" att bo på en byggarbetsplats så just nu gör jag rent mina grejor i en hink, sen häller jag ut det i byggarnas betongcontainer!
Hur jag ska göra sen vet jag faktiskt inte...Nåt måste jag komma på=))

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Härligt att äntligen hitta det perfekta användningsområdet. Och roligt det där, hur en ny grej in kan leda till förändring av en massa annat. :-)

Hoppas du får en fin vecka!