söndag 22 juli 2012

Photoshop med symaskin ;) Innerkudde fixad

Ja det kändes lite så, som Photohoppande fast med symaskin istället för dator :)

Tyget på den här kudden som jag sydde i vintras är ganska tjockt, men ändå kan man se innerkudden, guuul, lysa igenom på de vita ytorna. Alltså som ett färgstick, så som bilder får ibland. Och korrigeringen skulle så klart göras med ett nytt Lager, som i Photoshop, fast med symaskinen :)

Kudde med gröna blad

Så här ser den anskrämliga innerkudden ut. Riktigt knallgul. Men den är så fluffig och bra så jag bara måste använda den, eller dem, för jag har två av dessa. De ska nu få nytt fodral och då måste jag absolut åtgärda "det gula problemet" först eftersom det nya tyget är typ genomskinligt...

Knallgul problematisk innerkudde

Och så här hindrar man alltså framtida "färgstick", alltså att Hemska Gula Kudden lyser igenom, man syr helt enkelt in den i vitt tyg! Alltså ett nytt enfärgat Lager :) Och vill jag sen ha en helt vit kudde "på riktigt" så att säga, så får jag sy på ytterligare ett lager vitt. Alltså ett kuddfodral, för det här är ju bara en innerkudde!

Innerkudde med nytt vitt tyg

4 kommentarer:

Hannis sa...

Haha, ja det är viktigt det med detaljerna.
Jag kan reta mig till vansinne på såna saker som att innerkudden lyser igenom. Börja projektet och sen glömma bort det mitt i allt.
Och börja med något annat=))

Som nu, betong!
Jag säger bara:BESATT!
Jag har gjutit fat, ljusstakar och nu väntar jag på att en skål ska torka...
Hur kul som helst ju!

Malin på pastill.nu sa...

Haha, det var väldigt bra ps-sömnadsgjort tycker jag :-D

Fröken Fräken sa...

Vet du vad som har hänt?
Jo, jag har plötsligt börjat tycka att rätt nyans av gult inte är så pjåkigt (!!!) Snart börjar jag väl att gilla terracotta också... buhurr! Men, det är inte roligt det där med att tyget under lyser igenom. Går det inte att sprätta upp det gula tyget och fösa över fyllningen i en ny vitt innerkuddefodral? Fast är det dun i så glöm detta förslag! DÅ får du dun överallt!!!

Alltså det skumma med kommentarerna hos mig är att när det inte är några kommentarer, så ser jag också att det står Inga kommentarer. Sedan ser jag ett tag antal kommentarer, men det försvinner helt oförklarligt efter ett tag, och då finns ingen text om kommentarer. (Och jag ser inte heller antal kommentarer på äldre inlägg om jag inte specifikt klickar på just det inlägget)
Då står bara detta (tex):
Upplagd av Fröken Fräken kl. 17:34 Länkar till det här inlägget
Etiketter: Glädje, Pysslat, Semester

Fast nu när jag kopierade texten och skulle klistra in här, då dök alltså textraden med antal kommentarer upp?!? Har jag lyckats skapa osynlig text??

Nä, tacka vet jag Ikearesor omklädningar av kökssoffelock!!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ibland får man göra det lilla extra för att få det som man vill. Och det är det ju värt om man kan använda en bra och fluffig kudde. :-)

Ha en fortsatt fin vecka!