fredag 15 juni 2012

Galge i gult, och gammal lampa

Om jag ändå hade satt en vit eller gul pärla på de där frivolitetsblommorna... då hade jag kunnat sätta dem på min nypiffade galge!

Ja, här har klisterburken varit framme igen :) och en trägalge har fått sig ett lager servett, tulpaner i svagt gult. Men vad är det som den hänger på då...?

Galge med decoupage

Jo, en gammal släktklenod, en lampa! Inte originaltyg på lampskärmarna som synes, de gamla har nog kollapsat för många herrans år sen och lampan har fått lite nytt tyg ditsatt av mamma. Originalet var nog betydligt mer färggrannt har jag för mig.

En lite närmare titt på lampan.

Gammal lampa

Den har inte fått någon direkt plats än men här gick det i alla fall att fota.

Uppdatering: Jag trodde att min fina skruttiga :) golvlampa var 60-tal men nu när jag försökte söka efter liknande så beskrivs de som 50-tal. Men nånstans där omkring då? Nån som vet? Föreställ er lampan med färger som, hmmm, röd-grön-gul kanske? Åååh, jag måste se om jag kan hitta nåt gammalt foto på lampan.

Gammal lampa i helfigur

3 kommentarer:

Anonym sa...

En sådan härlig underbar lampa, verklien originell och vacker.

Önskar en härlig kväll

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken spännande lampa. Skärmarna påminner om outslagna blommor, liljor kanske?

Hoppas du har haft en fin helg!

Hannis sa...

Oavsett årtal så var det en riktigt snygg lampa!!
Lampor är en sån där svår sak tycker jag. Hittar nästan aldrig sånt jag vill ha...