torsdag 29 mars 2012

Ett bra mått :)

När jag var på mitt andra besök på Stoff & Stil hittade jag en toppengrej vid kassan, en liten ask.

Måttband i en liten ask
En ask med ett måttband på tre meter! Lysande ju. Gör livet klart enklare när man t.ex ska mäta långa gardiner.

3 meter måttband
Måttbandet hade en annan bra egenskap också, siffror hela vägen! Mitt gamla har liksom inga siffror i början/slutet av. Ja ja, har väl kanske haft en gång i tiden :)

Gammalt och nytt måttband
Och när jag skulle fota så upptäckte jag en till finess, när jag skulle försöka lägga måttbandet lite som bilden på asken. Det är ju tum på baksidan! Hade jag tittat noggrannare på asken från början så hade jag väl sett det. Kanske alla måttband ser ut så nu för tiden men när jag köpte mitt en gång i tiden så var det centimeter för hela slanten, och siffrorna började från 4 ;)

Tum och cm på måttbandet

2 kommentarer:

Hannis sa...

Perfekt med ett så långt!
Skulle jag behöva=))

Ska banne mig åka dit och kika någon dag, kan behöva nytt tyg!

Anonym sa...

Åh så smart. Ja här hade det behövts massvis av måttband för se vi köpt har haft finessen ben;)

Önskar en ljuvlig helg