onsdag 22 februari 2012

Det blommar i skålarna

Nu så har skålarna fått sära på sig, och har blivit bebodda. Den grå får husera lite pärlisar, fast skålen ska inte stå på den platsen, men den var bra att fota på :)

Skål med pärlisar
På den platsen ska däremot skålen i klarglas stå, men den måste få något festligare innehåll än två torkade kronärtskockor... det är ju lite väl höstigt.

Och bara så ni vet, "skräpet" på fönsterbrädan är medvetet, det är blommor från tidigare blomningar hos orkidéerna, som torkat och fallit av. Jag tycker de är fina, ja sån är jag :) Lite fluffiga och drömska på nåt sätt, eller som fjärilar. Knäpp? Bara lite:)

Skål med kronärtskockor
Och här har vi... en seeeeeg krake. Som jag har väntat på att den här sista amaryllisen ska slå ut och så när den äntligen gjorde det i förra veckan så... vissnade den ihop direkt.

Den här bilden är lite speciell för den är fotad med min nya mobil, den har visst en rätt hyfsad kamera - fast det är ju svårt att fota med en sån liten lätt "kamera".

Sista amaryllisen
Fotad med mobilen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh inte tänkte jag på att det kunde vara en vas också;) hm ser framför mig hur den blir fylld med tussilago om några veckor;) Vilket bra tips.

Härligt det ser ut på fönsterbrädan, ljuvliga orkidéer.

Önskar dig en härlig helg

Beas sa...

Åhhh..tack du goa för din feedback av hur min blogg ser ut. Jag mixtrar rätt friskt med HTML-koderna och när det ser ok ut på min dator, makens dator och på den bärbara så tror jag att det är fritt fram. Så otroligt bra att då få reda på hur det verkligen kan se ut. Det måste det ju bli ändring på förstås...måste ändra tillbaka och förminska själva sidobarerna och inläggsbaren.

Lite lustig också att du kan se min testheader som jag provade att mixtra in tidigare, för den ser verkligen inte jag och jag har givit upp hoppet om att på något sättkunna få in en header med bild.

Då är det POSITIVT att veta att den inte visas lika som på min dator.

Tack som sagt...jag återkommer nog med en liten vädjan om liten "koll" om ett tag då jag ev. har kunnat fixa tillbaka bloggen lite. :-)

Kram Bea