fredag 20 januari 2012

Nerlagda affärer + svar till Susanne

Det går utför med den här stan. Julbelysningen på stan är fortfarande kvar, fast är väl på väg att självdö iofs... renarna har slocknat nu i alla fall.

Fast kvarglömt julpynt är kanske ok, det är väl värre med saker som Upphör. På senare tid har jag upptäckt en hel drös med affärer som klappat igen, eller är på gång. Om det inte varit en totalt grön vinter så skulle man nog kunna prata om snöbollseffekt ;)

Renar i fontänen
Härom veckan tog jag en promenad på Hornsgatan och upptäckte att Skapa (scrap mm) stängt och att Village på Söder håller på att stänga, öppet max månaden ut, och idag fick jag en ny överraskning, Stockhome på Kungsgatan igenbommat (konkurs tydligen).

En affär som jag väl inte direkt brukar handla i är Tiffany, men den har ju liksom "alltid" funnits där på Drottninggatan (bara flyttat en liten bit en gång), och nu håller de på att stänga såg jag i onsdags. Men strax innan jag kom dit fick jag en deja vu från min ljusjakt i december, då när jag skulle till VASS Inredning men gick förbi eftersom affären inte fanns längre...

Så i onsdags hände gå-förbi-affärgrejen igen. Jag kom gående på Drottninggatan och kom på att jag ju gått förbi en viss affär utan att ens titta i skyltfönstret, gått förbi två gånger t.om, fram och tillbaks på gatan. Så dumt. Vanlig naturlig instinkt brukar ju få inredningsaffärernas skyltfönster att funka som magneter för ögonen. Hur kunde jag ha missat? Vände på klacken och gick tillbaks, för att upptäcka en igenbommad affär. Alltså, Årstiden! Stängde vid årsskiftet.

Bjuder på lite tröst i forma av änglar som flög högt bland molnen :) vid Tegelbacken i höstas.

Änglar i luften 1Änglar i luften 2Änglar i luften 3
Och till Susanne, kul att du gillar pyssel och kul med frågor :) Jag har valt att inte ha min mailadress i bloggen men du kan gärna skriva dina frågor som kommentar här i bloggen, det kanske är fler som har nytta av svaren, eller skriva din mailadress så kan jag skicka dig ett mail (och jag kan ta bort kommentaren med din mailadress så snart jag skrivit ner den).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så tråkigt med nedlagda affärer. Inte alls roligt... Tänker mest på alla de anställda som blivit uppsagda. Hm nepp inte roligt.

Vackra änglar;)

Önskar dig en härlig söndag

Laila sa...

Det är jätte synd med Skapa Hobby...
Vet du om att det finns en scrapbutik inte så långt därifrån, Scrapparazzi?
Dessutoim har SlöjdDetaljer öppnat i city. Dom har också en hel del i pysselväg.