måndag 12 september 2011

Målat, stor, liten och mittemellan

När färgburken och penseln är framme kommer ingen undan :)

IKEA-pallen har målats enligt plan men den får vänta med att visa upp sig i bloggen, den ska ju dekoreras lite först. Men några andra saker kommer här, en Stor, en Liten och en Mittemellan.

Stor som målats är en vikskärm som vid köpet för många år sen var ren ljus furu, och då omgående målades med antikbets, ganska stor skillnad som syns på bilden här.

Pinne i vikskärm
Men nu hade jag ledsnat på betsen och ville ha skärmen vit. Först fram med aceton för att få bort lite svart färg som den fått när den "krockat" med en fåtölj när den lekt koja :) med sötaste små killarna M och M. Ja det kan väl vem som helst se, att det är en koja där mellan skärmen och sängen :)

Vikskärm innan målning
Sen på med tre lager färg, eller om det var fyra, och det blev ju bra men... nu måste jag byta ut det bruna överkastet till nåt ljusare :) och måla skåpen under sängen. Det, blir ett gigantiskt projekt.

Vikskärm målad
Och hjälp, spetstyget funkar verkligen inte ihop med det vita, det var ju nåt som jag inte hade haft en tanke på. Hittade ett vitt i tygaffären men det är nog lite för tunt, funderar på att ta gardinen Alvine Spets och sy till istället, skulle det kunna bli bra tro? (Ja, usel bild men man får ju inte direkt in så mycket ljus i lägenheten så här års...).

Tyg på vikskärm
Liten som målats är en låda som innehållit några små ostar, nu har den målats och blivit hem för tre små miniväxter. Innan var den furu, så klart.

Ostlåda blir blomlåda
Och till sist Mittemellan, det är hyllan som jag byggde till skrivaren. Hyllan är helt vit men det var nära, nära att den fick lite av Servetten på sidorna. Fast än är det ju inte för sent :)

Målad skrivarhylla

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hejsan :-)

Jag är absolut ingen vikskärmsexpert men jag tycker din ser finfin ut, ikeagardintyget tror jag absolut kan passa. Ha en bra dag/Jenny

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Fin vikskärm. Blev verkligen bra i vitt. Och visst kan det väl bli så - man sätter igång med ett projekt och har plötsligt ett par tid på listan som måste fixas för att matcha. :-)

Önskar dig en riktigt fin helg!