måndag 15 augusti 2011

Paketinslagning av tomtar och "Frozzy"

Paketinslagningar kan ju varieras i det oändliga, här är ett par som jag gjort nyligen.

Första var till en kille så då blev det lite "ruffare" stil med wellpapp, och så rosa snöre :) för kontrast, och för att matcha innehållet som var sött, några nävar med tomteklubbor :)

Paket av wellpapp
Paket av wellpapp 2
Andra paketet var till vännen I som fyllde år förra veckan. Hon fick ett påspaket och idén hittade jag i bloggen Calinas.se där det också finns en tydlig beskrivning på hur man gör. Det "ska" göras av tapet men jag tog ett ganska tjockt inslagningspapper, det var enfärgat och trist så jag satte på lite turkost papper också, och lite turkost och rosa papperssnöre. Funderade först på ett vinrött snöre till det turkosa eftersom det känns lite höstigt ute, men det är ju faktiskt sommar fortfarande! så i sista stund bytte jag till rosa. Turkost valde jag både för att det är somrigt, och för att matcha innehållet.

Påspaket
Innehållet var nämligen en sån här grön, fast med turkost lock, om ni fattar. Vad det är? En matlåda där locket är en kylklamp! Helt perfekt att ha när jag t.ex ska på kundbesök på förmiddan, då kan jag ändå ta med matlåda till jobbet. För den funkar kan jag säga, håller kylan i sju timmar som utlovat, man ska bara tänka på att det som sagt är en kylklamp och att den kan avge en del kondens, mitt lock blev rätt blött på ovansidan när jag gjorde mitt test. Ja, jag kan inte ge bort en present om jag inte vet att den funkar :) så jag köpte en till mig själv först, en grön, och gav bort en turkos.

Matlåda med kylklamp
Och här kan man läsa mer om hur matlådan kom till.

Frozzy

6 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fina paket, av enkla medel, det gillar jag. Kram Johanna

Anonym sa...

Vilken smart matlåda;) Jätte vackra paket du slagit in nästan så att man inte hade velat öppna dem om man fått något sådant;)

Önskar dig en skön morgon

Designtjejen/Emmelie sa...

Vad fint!!! Kramar

Petra / Popetotrora sa...

Tjusigt!! Gillar verkligen den översta idén!

Pysselpralinen sa...

Men vilken smart grej, den har jag inte hört talas om innan! Och det är verkligen en bra present att få. Tjusig inslagning också!:-)

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vad roligt när man tänker till lite extra vid paketinslagningar. Blev riktigt tjusigt!