söndag 17 juli 2011

Mera stämplat på kläder

I den trevliga pysselaffären i Helsingfors köpte jag inte bara röd ull och tovningsnålar, utan också en ny clear stamp :) En blomma med krusiduller och tre mindre blommor.

Clear stamp med blommor
Nu har de fått jobba, massor :) och nån annan blomma fick slinka med också för att fylla ut hela linnet.

Och ja, en annan typ av linne den här gången, en vidare modell och tunnare tyg. Klart sämre kvalitet också, det var svårt att hitta några med jämn rynkning och jämn bredd på axelbanden men värst av allt, jag upptäckte ett hål i linnet! Efter tvätt dessvärre (man ska ju tvätta innan man duttar på färg), så lite för sent. Jag lagade med lite vliselin på baksidan och maskerade med en blomma på framsidan.

Linne stämplat med blommor
Förra/första gången blev det ju oplanerat en hjärtform av krusidullstämplarna så den här gången visste jag vad jag ville, och gjorde först en mall av gammal kartong från ett bokpaket för att lättare forma ett hjärta.

Jag kan också rapportera att det går alldeles utmärkt att tvätta, har gjort det ett par gånger och än så länge sitter trycket kvar i alla fall.

Linne med hjärta

5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så himla fint linnet blev- ett konstverk. Kram Johanna

Hannis sa...

Så snyggt!
Det finns så mycket man kan göra för att få det där extra på kläderna.
Imponerad är jag=))

Tina sa...

Nu blev jag inspirerad... ;o)) Ska till Helsingfors snart och då måste jag hinna med ett besök på Tiimari. Du som pysslar så där mycket, vet du om man kan använda vanligt klarlack på tapet som man klätt en möbel med...? Vill försöka mej på att klä min byrå med en snygg tapet, men tror att det går åt rätt mycket lack och decoupagelack är inte så billigt.. Eller låter jag nu snålheten bedra visheten....? ;o))

Anonym sa...

Jättesnyggt det blev. Tänk så mycket roligt man kan göra med några stämplar. (jättefina stämplar du inhandlat)

Önskar dig en skön dag

Designtjejen/Emmelie sa...

Wow så duktig du är!!! Jag var tvungen att titta lite på dina gamla inlägg!! Jag har varit borta så länge så jag var ju tvungen att ta en titt!! Hoppas att du har haft en skön sommar! Kramar