söndag 15 maj 2011

Vaser och hemlis

Jag har haft en hemlighet...

Julen vara ända in till påska... men den här lilla detaljen har klarat sig förbi även valborg och 1:a maj, en minijulstjärna, och skjutit ett extra skott i toppen t.om. Den klarade sig till förra veckan då hade jag råkat ställa den så att jag inte såg den och då blev den bortglömd, när det dessutom var soligt och varmt, då borde jag verkligen ha skött mig och vattnar var tredje dag. men jag missade och de flesta av de röda bladen har nu trillat av.

Hemlig blomma
Så därför idag klippte jag av toppskottet och satte i en vas. Jag har ingen aning om ifall man kan göra så här, om blomman och/eller skottet kommer att klara sig. Men det får bli som det blir.

Det jag egentligen ville visa var de tre små söta minivaserna som jag köpt för 10 kr styck på Stadsmissionen, och samtidigt råkade hemligheten om julstjärnan läcka ut :)

Minivaser
Framför allt den här är en favorit, och vaserna ger mersmak, jag måste försöka få tag på några fler.

Minivas med blomskott

3 kommentarer:

Hannis sa...

Fina!
Gillar minivaser.
Sen kan jag tillägga att det är otroligt att du fått blomman att leva tills nu.
Mina dog innan jul...
Är inte känd för gröna fingrar=))

Betong ute och inne sa...

Hej åh vad kul att hitta en blogg med en pysslare till....älskar själv att pyssla, men tiden räcker inte alltid till...Kommer titta in till dej igen, kram Malin

Anonym sa...

Så vackra minivaser;) och superroligt med den överlevande blomman...

Önskar dig en skön vecka