tisdag 22 mars 2011

Påsken är räddad, tändsticksaskar :)

Kycklingarna var inte direkt tänkta som påskpyssel, för det är faktiskt en hel månad kvar till påsk. Jag ville bara testa att göra de söta små figurerna men kycklingar är ju liksom är ju påsk, så det är väl lika bra att ta steget fullt ut och göra nåt av dem.

Ursprungliga planen var bara att sätta dem på varsin pinne och sticka ner i några blomkrukor, i påsk, sen väcktes tanken efter förslag från Systrarna Karlsson att pynta påskris - men då får jag sätta igång och göra en himlans massa kycklingar :)

Jag kom på att det nog inte framgick hur små kycklingarna är så jag tänkte att jag skulle visa dem ihop med en klassiker på området jämförelse, en tändsticksask, och då blev det plötsligt bara så att... det blev kycklingpyntade tändsticksaskar.

Tändsticksaskar med frivolitetskycklingar
Piffade tändsticksaskar

2 kommentarer:

Margita sa...

De är fortfarande lika underbara-

Anonym sa...

Men så söta dom är;) man blir liksom lite lycklig över att titta på dom. Jättebra idé att sätta dem på tändsticksaskar;)

Önskar dig en underbar onsdag