torsdag 3 mars 2011

Tovat och paket, går att kombinera :)

Oooh, det är ju så roligt att tova! Ok, det kan tänkas att jag kan komma att ändra mig, t.ex om jag skulle råka sticka mig på den rackarns nålen allt för många gånger... :)

Nåltovning
Jag har lekt lite och gjort ett par blommor till, och det är nog det som är planen just nu, att göra ett gäng med blommor. Funderar på om jag ska rita en mall på skumgummit man har som underlag, så skulle det kanske vara lättare att få till formen.

Tovade blommor
Fast det här var kanske en konstig blomma :) Ja jag gjorde ett hjärta också, för att testa att göra nån tjockare sak. De flesta (alla) tovade hjärtan jag sett har varit runda och bulliga åt alla håll och kanter men jag valde att göra ett med platt baksida. (Har lagt nålen brevid för att försöka visa på tjockleken, det gick väl sådär...)

Tovat hjärta
Och så i söndags skulle jag göra ett litet paket, en present som skulle ges bort och så funderade jag på vad jag skulle pynta paketet med, och svaret fanns precis mitt fram för ögonen :)

Tovat hjärta på paket
Tänkte också att jag skulle passa på att tipsa om en tävling, hos Hobbykällaren kan tävla om en Tilda-bok för att fira deras ettårsdag. Jag tänkte inte själv vara med och tävla, men tipsa kan man ju alltid göra. Och gratta :) Tävlingen pågår t.om den 31/3.

Tilda-bok utlottning
Publicerar om det här inlägget eftersom det fått fel datum.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är på att tova. Verkar vara jättekul, blommorna är riktigt vackra och paketet är superfint hoppas mottagaren uppskattade inslagningen.

Önskar dig en trevlig fredag

Hobbykällaren sa...

Tack att du gör reklam för vår tävling om Tilda-boken!! Så mysigt paketet blev med hjärtat på. Tips: man KAN om man VILL använda en kakform och dutta ner ullen i när man tovar (typ- en pepparkaksform i form av en blomma)..om det inte känns som fusk alltså...Bra om man vill göra många i samma storlek o form. Glöm inte köpa hem plåster..!
Ha det gott
Kerstin

Madeleine Berglund sa...

Heeej =)

Åå vad kul att du skrev för nu hittar ju jag till dig. =)

Tusen tack för ditt besök i lördags och för reklamen du gör för mig i ditt blogginlägg. Vad snällt av dig. =)

Jag spanade faktiskt efter jordgubbar i butiken idag men det fick bli två semlor istället. =P Jag ska köpa det på fredag och lyxa till det ordentligt tänkte jag. Hihi..

Ha nu en finfin tisdag och jag hoppas att det inte drar för kallt på jobbet. Solen skiner i dag i alla fall, alltid något =D

kram Madeleine