söndag 6 februari 2011

Kylen blommar

Kylskåpsmagneter... Det ryktas att de är till för att sätta upp lappar på kylen :) Magneter har jag massor av men jag har nog aldrig haft en endaste liten lapp på kylen så mina är väl nån sorts dekoration då bara... Eller har varit ska jag väl skriva, för nu har de minsann åkt ner.

Överskåpet till kyl/frys, de köksaktiga magneterna.

Magneter på överskåp
På kylen, de övriga, ja silen borde ju ha suttit på överskåpet. Som dekoration sa jag...? Ja ähum, flodhästen i två delar, huvud/rumpa, har jag fått nån gång av nån kompis.

Kylskåpsmagneter
Jag har haft en plan, att köpa självhäftande plast och göra några figurer att klistra på kylen, men plasten har varit slut i "min" Pandurobutik i ett par månader och nu hittade jag istället det här, WindowDeco för bara 39 kr. Window ja, så de är tänkta att sätta på fönster och speglar, men jag tänkte att jag chansar och ser om de fäster på kylen, så jag får den fixad nån gång.

WindowDeco
Jippi, de fäste! Nu har jag i alla fall en tillfällig lösning tills jag kommer på vad jag ska göra med kylen. Men jag kunde bara inte ta bort de två finaste magneterna, mini-silen och mini Kitchen Aid, fast sen när jag såg bilden så åkte de raskt bort...

WindowDeco på kylskåp
Arket innehåller två blommor, ett antal fjärilar, sländor och... flugor. Jag har satt på lite blandat här men flugan ska definitivt bort.

WindowDeco fluga
När man sätter dekalerna på vit bakgrund som jag gjort så blir de grå men de är som sagt tänkta i första hand för fönster och på glas blir de riktigt fina.

WindowDeco fjäril på glasvas

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh dessa kylskåpsmagneter... här har vi fullt av dem och inte nog med att vi har kylskåpet fullt med magneter varje magnet bär även på ett papper, tandläkartid, vykort från någon vän, ultraljudsbilden m.m Ja kylskåpet ser ut som ett slagfält. Men en vacker dag ska jag göra som du. Ta ner allt tjafs och kanske sätta upp lite plastfilm;)

Önskar dig en ljuvlig måndag

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Fiffig idé!
Vi har en del vanliga, tråkiga magneter på kylskåpet. Som håller upp en massa lappa, biljetter och annat viktigt. :-)

Ha en fortsatt fin måndag!

Hobbykällaren sa...

Alla papper och kort som är viktigast har hamnat på kylskåpet därhemma med hjälp av div.magneter.Det är bara det att jag missar hela tiden att ta bort dom när dom slutat vara viktigast..
Windowdecon blev jättesöt på ditt kylskåp,själv har jag satt upp det på badrumsfönstret.. Tecken på bristande fantasi kanske....??
Ha en bra dag!
Kerstin