fredag 11 februari 2011

Halksockor + varm promenad på is

Att ta sig till jobbet i morse var ju inte så festligt... I vanliga fall har jag lyxen att åka buss från dörr till dörr men i morse fanns ju inga bussar... Som tur är så kan jag ta tunnelbana till jobbet också, fast promenaden från tunnelbanan till jobbet var ju ingen höjdare, i värsta busvädret. Men jag var taktisk i alla fall och väntade med att måla på maskaran tills jag kom till jobbet :)

När jag skulle hem från jobbet så gick bussarna igen, aaaaningen sporadiskt, men ändå. Tog mig iväg till träningspasset, ett yogainspirerat pass, där man förväntas vara barfota. Men det hoppar jag gärna över, och ähum, önskar ju att killen framför mig också gjort... Strumpor kan ju bli lite halt, men det har jag löst genom... hemgjorda halksockor! :)

Halksockor
Fint mönster ;) gjort med "volume" tygfärg. Om man är bara på golvet så räcker de inte till, golvet i en träningssal är ju inte superrent direkt... och tar knäcken på halkskyddet så att säga. Dagens pass var blandat på golv och matta och då var de perfekta.

Tygfärg 'volume'
Efter jobbet gick jag och handlade mat, och sen gick jag, hem. Gick och gick och gick. Innan jag handlade borde jag ha kollat upp en sak, gick bussarna fortfarande? Dessvärre var jag inte så taktisk, och bussarna hade liksom blivit indragna igen märkte jag när jag kom ut, så det blev till att promenera hem.

I vanliga fall skulle det ha tagit knappt 10 minuter men med två tunga matkassar, träningsväska, och den inte direkt lätta handväskan :) på ett underlag som varierade mellan is och... glansis. Man kan säga att det tog en stund, en bra stund, men det var ju inga problem att hålla värmen i alla fall, med den packningen... Jag ville ju gärna hem, men när jag kom till den här glada skylten :) var jag ju tvungen att ställa ner allt mitt pick och pack och knäppa ett par bilder.

Glad vägskylt
Den här orkidébilden skulle inte alls vara med i inlägget, jag råkade liksom ladda upp den av misstag. Men jag kan passa på här att säga att ju förstår att bussarna inte gick, när jag skulle gå över gatan så insåg jag att det lika mycket glansis där som på trottoarerna.

Orkidé

Inga kommentarer: