måndag 27 december 2010

Billiga busiga blommor

Såååå, det finns en anledning att vissa hyacinter är billigare än andra...? Det här var väl inte riktigt vad jag hade planerat :) virriga blommor som växer kors o tvärs, jag har aldrig varit med om nåt liknande. Första omgången, dyra sorten, skötte sig betydligt bättre men de blev aldrig fotade i blommande tillstånd. Fast även de Billiga Busiga Blommorna har ju härlig hyacintdoft och det är väl huvudaken.

Virriga hyacinter
Lingonbarnen tittar förundrat på.

Söta lingonbarn
Tomten har trillat omkull av skratt? och änglarna bara ler änglalikt :)

Julänglar

4 kommentarer:

Hannis sa...

Hehe, det där ser ut som min amaryllis.
Vit och vacker men liggandes...

Hoppas att du haft fina dagar!

Pysselpralinen sa...

Jag håller helt med om att det är svårt att hinna blogga fööre jul, för då har man liksom fullt upp med annat. Till exempel att göra julkort och godis. Ett recept på lakritskola låter väldigt spännande, det ser jag fram emot. Och precis som tidigare år funderar jag alltid över varför jag bara gör godis till jul och inte lite mer över hela året. Då kanske man slapp "hetskoka" sin kola och sen äta sig helt proppmätt eftersom man absolut måste prova alla sorter man gjort.
Jag har ju visst sagt det en gång förut att jag skulle göra allt mitt godis själv...hrm, haha, jaja... Men kanske nååågon mer gång under nästa år, kan det vara ett lämpligt nyårslöfte månne?

Jag är impad över att du inte bara gjort ursnygga julkort själv utan även kuverten. DET är Pyssligt! :-)

Petra / Popetotrora sa...

Haha! Jag stötte på exakt samma problem med ostyriga hyacinter här hemma. Skumt att det kan vara så olika. :-)

Fröken Fräken sa...

Jag har ju inte gjort någon vetenskaplig undersökning på hyacinter.. tycker att mina vuxit rakt och likadant oavsett prs och inköpstillfälle. Däremot har jag tre amaryllisar i synnerligen skilda skick. En har gett sig på att den ska växa i vågrätt läge. Himla synd eftersom den blommar hur mycket som helst, och man skulle ju gärna vilja njuta av att se blommorna då... sedan har jag den som inköptes på WIllys och som bara skulle ge en knopp. Den är inne på fyra blommor nu, och är gudomligt skön. Har tagit sådär trehundra foton på den utan att kunna göra den rättvisa.
Men det är ju bra att tomtar, änglar och resten av gänget har något att titta på!

Överkurs! Fusk! Ja, alltså med de snajsiga kuverten OCKSÅ till julkorten. Jag gjorde ju misstaget att göra mina julkort i lite märkliga format så jag fick sno ihop kuvert som väl var... funktionella, men inget mer.

Nämen! Ska det bära av till Luleå!!! Fast det måste jag ju säga att januari är väl kanske inte världens bästa månad att se stan i. Om man nu inte gillar att plåga sig i beckmörker, sjuttio minusgrader och massor av snö. (fast då kanske du kan lära trafikanter i Sthlm sedan hur man kör runt fastän det är snö??) Det är mycket vackrare att åka hit i juni, det kan jag hålla med om. Då vill man ju flytta hit.
Shopping här.. tja, Handplockat har ju öppnat butik i stan, och Önskabutiken har ett rätt digert Cult-utbud. Finfin Miquebutik, och butiken Annorlunda har mycket vackert.Och det blir nog lite mäktigt att hinna till Happis innan kvällningen :-D