tisdag 2 februari 2010

Det växer + Trasomaten

En liten rapport från vårlöksfronten. Pärlisarna var lika snabba och spretiga som alltid, alltså som de som kommer hem till mig brukar vara i alla fall. Inte mycket att fota. Tulpanerna däremot växer med värdighet, den här bilden togs iofs i helgen så lite till har de utvecklats nu.

Tulpaner i kruka växer på
Den lilla orkidén fick som sagt flytta till varmare trakter och står nu på en ljusbricka längre in i rummet.

Ljus- och blombricka
Så långt normala företeleser, men Trasomat kanske kräver en liten förklaring? Ja det är helt enkelt en låda som är fullproppad med tygtrasor och så kan man bara dra ut en genom hålet (handtaget). En "automat" för trasor = Trasomat :-)

Trasomaten huserar i städskåpet tillsammans med paketsnörelådan, diverseprylarlådan och ytterligare en traslåda med inte färdigrivna trasor. Jodå, som ni kan se så har jag den piffade dammsugaren kvar :-)

Trasomaten

6 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med tulpaner! Trasomaten var en bra uppfinning, själv ska jag städa garderober i helgen, vet att där finns många t-tröjor som inte används,ska klippa remsor av dom och virka en badrums matta. Vad tror du om det?
Trevlig helg! Kram Elsa

agge sa...

Hej du. Vilken jättemysig blogg du har.Jga hittade en hel del roliga tips. Har tänkt försöka mig på decoupage, har köpt boken du visade.Titta in hos mig . Kanske jag har nåt tips som kan passa dig! Agneta

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å så härligt! Jag som älskar ordning och reda blir helt kär i din trasomat.

Och så fint du beskriver, att tulpanen växer med värdigthet. Det känns rätt. Och ja, pärlhyacinter är lite mer om sig och kring sig.
;-D

Önskar dig en riktigt fin helg!

Mari sa...

Go morgon!

Hade visst lite att läsa igen:-)
Sitter fortfarande med mini-datorn så det är lite jobbigt men som reserv är den bra. Datorn är nu lagad men bredbandet glömde Telia flytta kan iofs anv. det mobila men har fixat rummet så det har inte gått att komma in där:-)-
Har en hel del att blogga om...

I dag ska jag köpa mej ett fång vita tulpaner....kan behövas och så blir det nog ett IKEA besök (hepp).
Va bra Trasomaten är...skulle nog behöva nåt sånt oxå, smidigt att bara dra ut.
Gröna fingar-piller när nåt jag skulle behöva....lika illa ännu:-)

Ha det så gott och på återseende.

Lillsnörpa sa...

Så himla vackert med tulpaner! Väldigt vacker när lökarna är kvar, precis som hemma hos dig.

sv: Tack snälla du! Vad glad jag blir över att du tycker det :)
Hoppas du haft en mysig lördag!
/Lillsnörpa

Fröken Fräken sa...

Av de olika vårlöksblommorna så lyckas jag bäst med pärlhyacinter, men ändå är deras blomning över på någon sekund. rokusar har jag helt slutat köpa för det verkar som om knopparna vissnar bort redan innan de slagit ut!! Vistas jag i en väldigt krokusfientlig miljö eller vad är det frågan om?! Tulpaner har jag nog aldrig provat att ha inomhus dock... men jag gillar ju inte riktigt tulpaner (vilket är en ståndpunkt som brukar mötas av chock, det är jag medveten om!)
I övrigt ser det ju ut som om det är prima liv i de gröna växterna!!

Trasomat? Det var då synnerligen husmoderspiffigt!
Tack för inredningsinspirationen ;-D Fast jag verkar ha kommit in något slags "har ingen pysselinspiration och saknar det inte heller"-period. Visst, ibland glimrar jag till, men har jag fått något pysselmässigt uträttat i helgen? Icket! Nä, det är den här sakramentska snön och minusgraderna!!! Jag hytter argt med näven åt himlen, men snön bara fortsätter att falla.. och på jobbet snackar kollegorna lyriskt om skoterturer och skidor. Galningar, säger jag...