onsdag 12 augusti 2009

Stämpelspaning + smaktest

Jag fick ett ansvarsfullt uppdrag att utforska en spaning som Fröken Fräken gjort med sin Pysselradar, hon hade pejlat in bokstavsstämplar på Granit. Men, deras websida är på en skala från bra till dålig... rätt usel. En pyttepluttiminiatyrbild, ingen info, inget pris.

Fröken frestade med tips om snören, som jag ju är på jakt efter, men inte behövs det lockmedel för att få mig att gå på shopping/spaningsuppdrag inte :-)

Jag köpte en låda stämplar men det kan nog bli så att de får återvända till affären, hmmm, jag har… svart bälte i öppet köp ;-) Måste avgöra om de i några avseenden alls kan konkurrera med de från Clas O (som ni kan se på papperslappen brevid). Granits har Å, Ä, Ö och siffror, det är ju ett plus. Bokstäverna är större men de är ju liksom mer… "fem myror" så att säga... På provtrycket jag såg i affären var också bokstäverna tjockare än de ser ut på träklossarna (och har bara versaler, inga gemener).

Uppdatering: Eeeh, klagade jag på att de inte hade nåt pris på websidan...? Och så glömde jag själv att skriva det :-) 149 kr kostade asken.

Stämplar från GranitJämförelse stämplar Granit och Clas O
Nåt snöre blev inte köpt i dessvärre. De hade ett naturaktigt som de kallade "brunt", det var mörkt åt det grönaktiga hållet och för tunt. Men de hade förträffligt snöre av helt perfekt sort, som de hängt upp fönsterskyltningen med, och som prislappar satt fast med på en del väskor mm. Det fanns inte nån sån rulle kvar i butiken, inte ens för internt bruk. Och jag hittade ingen sak med sån fastsatt prislapp som var intressant nog att köpa... Och (det blir värre) min reservplan var att köpa pappersetiketter med en bit snöre på, som jag sett på websidan. I verkligheten... hade de inget snöre!


Färgen på papprena är rätt i alla fall...

Jag läste nånstans att BUGG återuppstått, nu som sockerfritt. Heja. De fanns i mataffärn och till extrapris 10 kr för en blandpåse, så varför inte testa? Jag hade så klart inte förväntat mig att de skulle smaka som de gamla originalen, men inte heller som... kemikalier... som framför allt päron gör.

Sen är det annan form och konsistens, det är inte en fyrkantig bit i pappret utan mer som ett gigantiskt Toy (alltså bit, inte stick), spelar ju ingen roll men jag blev lite förvånad bara.

En påse BUGG
Jag undrar så, det står i reklambladet "Demo fredag kl 11-19", vad kan det innebära??? :-) Jag kommer in alla fall inte att köpa några fler...

BUGG i skål ok, BUGG som tugg, näe

3 kommentarer:

Mari sa...

Ang lukt på snören så luktade jag faktiskt på snören igår på Biltema och inte luktade det gott precis, kanske nåt man får stå ut med.

Stämplar skulle vara kul att ha och även affären Granit;-). Var där förra sommaren och hittade en massa snyggt.

Köpstopp råder inget spring i affärer och jag lider....

Ha en bra dag!!

Fröken Fräken sa...

Jisses amalia vilken fenomenal uppdragstagare som du är! Stora bilder och allt! När jag såg bilderna så här bra kände jag att de stämplarna bara måste jag ha! Jag menar, jag har ju ett stämpelrykte att tänka på. Det går ju bara inte för sig att här finns ett gäng stämplar som jag inte har. Och det var roligt att dessa fanns med å,ä och ö och att de var utan seriffer. SÅ jag tvingade en expojkvän boende i storstan att gå förbi Granit i Västermalmsgallerian och köpa dem, så nu är de på väg postledes! Lite störigt att de inte fanns även med små bokstäver dock... Hur blev det, har du behållt dina?

Tack också för lampskärmsförslaget. Jag hittade en lampskärmsställning på loppis idag och har provat göra en rynkad lampskärm. Den kommer ALDRIG att visas på bloggen. Den blev hemsk. Trots att den såg så bra ut i mitt huvud! Det ser ut som att det kan bli en köpes trots allt..

Och nu får jag skämmas, jag hittade ett snörnystan som jag hade glömt bort att jag hade. Och jag kan inte känna någon kossalukt. Ska jag skicka dig någon meter??

Pysselprinsessan sa...

Ett plus för siffrorna, men annars var CO klart bättre!!! :) Åhhh, katalogen! Jag vill se den nu, men det får bli senare, för jag vill ha pappersversionen och inte nätversionen! :)
Kramar