onsdag 8 april 2009

Lite påskigt

Påsk är ju inte lika juligt som jul... om ni förstår vad jag menar. Julen "byggs upp", man planerar julkorten (dags att börja nu...?), adventspyntar lite, och sen full fart med tomtar, blommor, osv. Och så håller det på ända till... påska :-) Nä, men lite in i januari.

Påsken däremot, hinner ju knappt börja förrän den är över, och läggs ju inte lika mycket energi på och därmed så har jag nöjt mig med att ta fram lite småpynt. Och blandat med lite allmän vår, t.ex ljuspåse som fått bli blompåse.

Påskpynt i köksfönstret
En lite nödlösningsblomma... Jag ville ha en kruka med påskliljor men i mataffären fanns ingen som var liten nog för en "Cult-tia". Jag ska göra ett nytt försök imorron, och så ska jag väl byta plats på "trädet" och gul blomma (den jag har nu eller om jag hittar rätta sorten).

Påskpynt på Cult Smycka
I andra änden, också lite diskret påskande, och lite torkade blommor i Konstiga Vasen.

Andra änden av blomhyllan
Change har fått lite påsk också men hmmm, påskduken hittade inte, kan vara så att jag slängt ner den i förrådet, för att jag tröttnat på den. Jag får göra en grundligare efterforskning i garderoben imorron, det är ju först då som påsken börjar :-) Men jag får jobba snabbt, den är ju slut på måndag... :-)

Påskmanschetter till Change

6 kommentarer:

Mari sa...

Lagom är bäst....gillade Changebrickorna.

Har "pyntat" klart, inte mycket här inte. Ska jobba varannan dag o vädret ska bli kalas så jag ska minsann inte vara inne....

Gillar den lilla vasen med många vaser på, äsch du vet vilken jag menar, såg en på IEMS får se om den får följa med hem.

Kram och ha en bra påsk om vi inte hörs innan dess!

Hannis sa...

Här pyntas inte alls!
Eller jo,har gjort två ägg...
Inte värpt dom själv dock!
Men du har då lyckats fixa påsk!

Apropå din kärlek till IKEA...
Här har dom öppnat ett lika stort som i Kungens kurva!
Och nu såg jag!
Det finns ju både mat och godis!!!
Fnissade för mig själv när jag såg det=))

Ha en go påsk!

Emma sa...

Du har det så fint pyntat gumman, jag ar nästan ingenting men jag blir så sugen när jag ser allt ditt fina:) Älskar ju som sgats förrut den konstiga vasen....vill ha!!! Har inte sett den nånstans, kanske ska kolla nätet!? Ha det rbra, kramar emmsan

Gårdsromantik sa...

Håller med - varar ju bara några dagar!

Ha en riktigt Glad Påsk!

Kram Maud

Fröken Fräken sa...

Egentligen är ju påskhelgen i fem dagar, medan julhelgen är tre dagar.. så egentligen borde ju påsken kunna leda till än mer pyntande än julen. Men jag håller med om att påsken känns som om de bara svischar förbi, och att det inte alls är samma grej som julen.
Här har man åtminstone pysslat ihop ett björkrishjärta och har ett annorlunda påskris av hängbjörk. Blev faktiskt lite uppstudsigt! Och inspirerad av Livet i byn har jag inköpt en gul hyacint - får se om den passar bättre hos mig än alla krokusar som jag släpat hem utan att få se en enda blomma..Fast lite fräna hönor skulle ju inte sitta fel!

Nä, nu är det bara att rycka upp sig och starta rensningen! Istället för fasta kan man väl köra med rensning?

Amanda sa...

Hej, du har gjort en smakfull påsk pyntningen. Krukorna som passar på träbrickorna är fina och visst kan man variera och dekorera dem på olika sätt. Med magneter och annat? Jag har satt lite fjädrar
bland mina blommor i köksfönstret. Det lär inte heller bli mer, vi kommer att vara borta en del under helgen. Julen däremot gillar jag att pyssla ordentligt. /Amanda