fredag 3 april 2009

Happy bean + scoop

I Flower-krukan (som förut innehöll en explosion av pärlhyacinter) har nu hamnat en nykomling i hemmet, Happy Bean. Hmmm, ja, det ser ut som att jag hällt i en påse bönor helt enkelt :-)

Happy Bean


Kolla scoopet! Inte bara bönor som är glada, kolla in det här Mycket Glada paret va. Jojomensan, igår kväll lyckades jag knäppa en bild på Glassgubben och hans Glassgumma! Jag är ju värsta paparazzin! :-) Vad tror ni, dubbelbröllop med Victoria och Daniel nästa år va?!

Glassgubben o gumman
Hur det kom sig att de ler så stort och ställde upp på bild så snällt för mig? Tja, nåt så banalt som en klädkrock på en Glassfest för ett par år sen. Glassgubben hade iofs hel overall som vanligt och jag hade min nysydda glassgubbefärgade kjol, men det var ju lite komiskt hur som helst ;-)

Glassig kjol


7 kommentarer:

Mari sa...

Happy Bean blev mindre Happy hos mej efter tag... har fått slänga alla 5 jag hade, snyft. Det har int fått för mycket vatten det vet jag iaf....

Gillar krukan, superfin.

Kul att GB gjort en ny skylt fast ändå behållt lite av den gamla.
Aha! Det är ingen ny skylt nu är jag förvirrad mer än vanligt...

Kram och ha en härlig dag i vårvärmen!

Helena sa...

Kikar in här för första gången och ville bara lämna ett litet avtryck!

Mysig blogg du har =)

kram H

Anonym sa...

Kul att glassgubben fått en dam! Tänk så länge han har varit ungkarl!

Lisas inredningsblogg sa...

Snyggt med bönorna ju! Verkligen flower power i krukan! :)
Haha, ja dubbelbröllop.. men visst är de söta! Med lite kärlek blir livet lite lättare..haha! KRAM på dig!

Emma sa...

Oj vilken häftig "blomma", aldrig sett förrut!?;) Har aldrig sett glassgumman förrut heller men de ser ju verkligen lyckliga ut så bröllop blir det nog allt!!! Ha det bra och natti natt, kram emmsan

www.gottablandat.wordpress.com sa...

snygg den e flower krukan!!

Fröken Fräken sa...

Hm, nu undrar man ju vad det var för typ av fest du var på med glassgubben?! Infiltrerade du glassvärlden för att luska ut de nya smakerna? Känns inte som om han tillhör det vanliga partygänget, om man så säger!

Happy bean? Never seen!
Snitsigt rimmande va? Istället för bönor har jag ett gäng vindruvor som jag smaskar på efter en tuff pysselkväll.

Konsumtallriken var stämplad Gustavsberg på baksidan, så det verkar ju ha varit en rejäl satsning. Har Konsum kanske haft konditori eller restaurang? DOmus har ju haft det en gång i tiden. Detta tål att forskas vidare i. Finns det någon liten farmor eller så att fråga?

Hur gick shoppingövertalandet?
Jag försöker få de på mitt jobb att förlägga vårens stora avslutning i Haparanda, där det är en föredömlig närhet till Ikea. Men nu verkar de vara mer inne på Piteå havsbad eftersom de kom på att de då kunde ha tävling i vattenrutschkanan. Jajamen, man jobbar tydligen med ett gäng 10-åringar!!