fredag 20 mars 2009

Färdigklippt

Den lilla saxen, nytillskottet i pysselverktygslådan.

Supersaxen
Jo det var ju så klart servettklippning den var till för. Saken är ju den att decoupage gör man inte med "servett" utan med tredjedels servett. Alltså med ett av de tre lagrena, så det är vääääldigt tunt, och klurigt att klippa i.

Servetterna
Jag kan ju erkänna att jag var rätt tveksam till att ha en speciell sax för decoupage, den var ju inte helt billig. Men jisses, den var ju rena undret. Här har jag klippt ut lite delar och testar hur de ska ligga. Vad de ska vara till, ja men det kommer ju i nästa inlägg så klart :-)

Tillklippta servettdelar

3 kommentarer:

Hannis sa...

Har funderat på hur man gör decoupage.
Finns ju mycket fint att skapa!
Hm...Undrar vad du nu pysslar med??

Ledig Lördag!Hur skönt är inte det?
Här har dom börjat stå på torget och ha loppis och blomsterförsäljning så det måste ju kollas in förstås.

Ska faktiskt prova att baka i en annan form.
Tänkte på det när du skrev om det och formen jag använde var ganska tjock och lite ojämn i formen.
Skam den som ger sig!

Ha en go Lördag!

Helen sa...

Ja det är klurit att klippa i servetter när man ska göra decoupage jag brukar klippa i alla tre lagren och sedan dela på dem.

Emma sa...

Ah vad smart, har aldrig pysslar med det men det klart att det kan vara lite pilligt å då e de ju bra med en bra sax!=) Låter spännnde, vad har du på g nu??...*nyfiken*
Ha en skön söndag, kramar emmsan