lördag 21 februari 2009

En dress till skrivaren + portugisisk blogg

Projekt dammskydd har inletts... diverse utrustning i arbetshörnan ska få överdrag. Skrivaren blev först ut, tidigare har den nödtorftigt täckts av... lite utspridda ark med skrivarpapper! Långt ifrån vackert och långt ifrån effektivt...

Nu med överdraget (hmmm, bilden blev väldigt gulaktig i skuggorna) så får jag dessutom ett par trevliga bonuseffekter. Sladden går att gömma under överdraget på baksidan och luckan på framsidan kommer inte att sprätta upp stup i kvart när jag råkar kicka till den när jag sitter vid datorn :-) Jag tyckte jag var smart som tog grått för att skåpet är grått, men jag har redan ångrat mig... Skulle nog ha tagit nåt med färg.

Sytt överdrag till skrivare
Jag tog en sväng på stan idag (och gick in på Ohlssons tyger utan att handla!), passade på att handla lite blommor på Hötorget. En knippe för 20 kronor går ju inte att motstå! Ja jag handlade tre knippen plus nån kvist (har inte en aning om vad det är för nåt...) för om blommorna mår bra imorron (det vet man ju aldrig med blommor från Hötorget...) så ska jag göra en bukett till systerdottern som har kalas imorron. Därför är blommorna fortfarande i plast, så mycket vet jag ju om blommor i alla fall att man ska ta bort den ;-)

En massa tulpaner
Resten av inlägget är bara för tygnördar! ;-)

Har ni bläddrat i senaste IKEA Family-tidningen? Där fanns en artikel om Constanca, bloggare i Portugal. Den här bilden fångade ju mitt intresse :-) Det här är ju bara en bråkdel av alla tyger hon har. (Tog en bild från hennes blogg, därav den engelska texten) .

IKEA Family-artikel om Constanca
Det finns ett inlägg som är svar nån enkät om/för tygnördar ;-) och där kan man se det här tygskåpet "på riktigt", och om man vågar, klicka sig vidare och titta på hennes favoriter bland andras tygskåp. Så gott som allt i bloggen är väl saker som hon syr och säljer, men det är härligt färgglatt att se på.

Tygskåpet, bild från artikeln
Bloggens startsida, tjejen gillar visst kuddar :-) Eller gillar inte kuddar? För det här var nog de enda jag såg i bloggen, och de hade hennes mamma gjort.

Constancas blogg

5 kommentarer:

Hannis sa...

Trots att jag inte är någon tygnörd så kunde jag inte låta bli att kika.
Jag önskar att jag hade tålamodet och kunskapen att sy en massa fint...
Men nope!
Får vara i målandets värld i stället!

Smart med överdrag till skrivaren!

Anonym sa...

Så snyggt du syr, här pratar vi figursytt. Annat än mitt fodral till symaskinen fast den är ju inte precis några raka kanter på...
Har min i garderoben jämte skrivbordet så jag slipper sej både den och dator. Gött!!

Det var billiga blommor det, är Hötorgets blommor lite sisådär eller??

Inget tyginköp??? Vad hände??

Ha det så gott!!

Concha sa...

Hello from Portugal!

I'm so glad you enjoyed the IKEA article about my home and my blog! :)

Have a great week,

Constança

svartataket sa...

Vad fint det blev! det är ju smart! snyggt tyg också!! Vad tycker du om HM:s nya saker då? dom tycker jag har massor med fina kuddfodral m.m till bra priser!!

KRAM

Martinja sa...

Något sent: tack för bloggtipset på de portugisiska bloggen :-)