lördag 31 januari 2009

Yr i bollen, trevligt :-) och torkad "blomma"

I torsdags var jag riktigt yr i bollen! Jag visste ju att jag hade lite feber när jag gick till jobbet på morronen... men när jag skulle hem på kvällen, då hade jag feber, 39. Jag var helt snurrig i huvudet. Läskigt. Lärde jag mig nåt av det? Ne-e-ejdå. Gick till jobbet på fredan (mindre feber), och på kvällen var febern borta :-)

Trevligt som hänt är att jag fått en utmärkelse av Hannis, stooort tack till dig min idol :-) Och jag vet att det finns några regler om att den ska skickas vidare men som tur är :-) så skriver inte Hannis nåt om det för jag vet att den här har snurrat runt ett bra tag så många många har redan fått den.

Och själva bloggandet i sig är ju kreativt så den här är till alla! Ta den till er, sprid den, och fortsätt att blogga!!!

Kreativ Blogger award
Här har jag torkat en "blomma", närmare bestämt en kronärtskocka. Jag läste om det i nån tidning, nån frågade "går den att torka eller ruttnar den bara"? Svaret var "nej den torkar fint och får en lila färg".

Sanningen? Den torkar fint utan att ruttna men... lila? Näe. Snarare brunaktig (här har den träffats av blixten och sen mer gulgrönbeigeaktig ut). Jag tänkte torka fler och fylla glasmojängen och vem vet, kanske nån blir lilaaktig :-)

Torkad kronärtskockaKronärtskocka i glasmojängen
Kunde inte låta bli en bild till... när jag såg den inverterade varianten... Blå, fortfarande inte lila ;-) Hmmm, blänket på glaset blev ju inte vackert som inverterat... Visst ja, skulle ju berätta att jag har breddat bloggen, alltså pixelmässigt, inte innehållsmässigt... och jag har hittat fler bilder som strulat tills sig och inte synts i Explorer men väl i Firefox. Myssssko.

Inverterad bild, kronärtskocka i glasmojängen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bra attjobba med feber...förstår att du var yr med 39 grader, tur att det vände så snabbt.

Grattis till utmärkelsen, den är du värd!

Häftigt med "blomman" blir snyggt med fler även om de inte blir lila.

Har faktiskt hängt upp en tavla, svart/vit. Jo, det är en ASA, jag bara älskar den.

Jag har inte haft problem med att se dina bilder fast jag kör explorer. Du är en riktig hejare på datorer verkar det som....får ta sonen till hjälp när det blir för mycket trubbel.

Kram och ha en bra dag!!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

krya på dig!!
kramkram

Fröken Fräken sa...

Nämen, åka iväg och jobba med feber! Nä, nu får jag allt ta och hytta med näven och säga att ibland ska man faktiskt ligga hemma och vila! Så det så!

Jag tror nog att tavlan kan bli häftig när mönstret inte går ända ut i kanten! Jag sydde gardiner i det vita tyget och sydde då dem den andra vägen, vände på tyget liksom. Själva nederkanten på gardinkappan bestod av den "tomma" delen. Hur bra som helst!

Jepp, vi håller fast vid att vara personliga, men samtidigt anonyma. Låter bra att någon mer resonerar som mig :-) Jag har ju inte bloggen som någon dagbok för privata tankar, min blogg är för att samla idéer, pyssel och inredning. Då tycker jag att det är ganska ointressant med vem jag är. Men nog kan jag emellanåt undra över vem den där donnan Monkan är ändå!
Jycken ska ju till veterinären på torsdag! Inget allvarligt, han ska operera bort en fettknöl på ryggen som irriterar. Så det kommer nog att bli en blängande jycke som är ganska ostadig på tassarna och som måste dras med en plasttratt...

Nu är kuddarna sydda. Och så skulle jag sätta igång med gardinerna till köket, köpte ju det tyget redan för två veckor sedan. Tyvärr hamnade jag på andra spår efter att ha stört mig på hur mörkt det är i hallen. Så nu är det målning på gång!! Och vardagsrummet åter belamrat...