måndag 13 oktober 2008

Varning för känsliga tittare, stök

Jag vill börja med att varna känsliga tittare... Här kommer bild på stökigheter!!! Närmare bestämt en kökslåda och... städskåpet. Jag tänkte jag skulle visa vad jag skulle ha burkarna och lådorna till.

Jag börjar med kökslådan, där saker svämmar över. Plåtburken som jag visade på IKEA-köpbilderna är ju i själva verket, som IKEA-insatta vet, tre burkar och de har fått hjälpa till att fixa lite ordning i lådan. Det är inte helt klart än, men en bit på väg.


Nu kommer rysaren... städskåpet! Men jag måste börja med att säga att eftersom jag bestämt att jag skulle rensa så hade jag slängt in lite extra grejer, som mellanlagring innan de skulle få åka ner i förrådet.


Här har jag använt trälådan som jag köpte, plus en som jag hade tidigare, men en till behövs helt klart. Sen har jag kommit på den lysande idén att ställa presentpapprena bakom dammsugaren istället för framför... Ja, dammsugaren har ju sett sina bästa dar men den är superbra och man kan ju inte köpa en ny bara för att den gamla är ful!

Hyllan som allt står på går inte ända bak, och då har jag ett utrymme för mer presentpapper och annat där. Hyllan har jag gjort själv och den är inte helt på riktigt... den ligger bara på två kortare hyllbitar som jag ställt längs sidorna i skåpet. På toppen ska baljan och skurhinken stå, men nu utan alla dammtrasor mm, de ligger nu i en av trälådorna och i den andra finns presentsnören och sånt.

Jag hittade inte mindre än fyra klädrullar... och de får nu hänga på krokarna så att jag kan se att jag har, och inte gå och köpa nya! Hyllan ovanför är från ett skrotat och dissekerat gammalt tv-bord :-)


7 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen fara på taket, här har det sett ut så länge i skåpen, speciellt städskåpet och bland alla min verktyg.

Nu när dottern har flyttat har jag börjat så smått att fixa i ordning för man fick ju många garderober över nu......så himla gott.

Har haft så bakom min soffa, fast jag har gillat att kunna lägga mina saker där för då slipper jag skena på vinden.

Vad lite förvaringslådor, krokar, mm kan göra underverk.

Visst är det en härlig känsla när man är klar?

Nu kan du sitta utanför ditt städskåp och njuta av utsikten.

Kram!!

Anonym sa...

Dottern jobbar just nu på Husqvarna symaskiner så jag får lite gliringar ang maskinen, Hon gör värstingmaskiner som kostar en förmögenhet.......Hon mös när hon läste inlägget!

Kram!

Helen sa...

Vad skönt att få lite ordning. JAg skulle behöva det också, särskilt i pysselrummet/kontoret där fär man snart använda skohorn för att ta sig in.

www.gottablandat.wordpress.com sa...

härligt med ordning i skapen!!!

Emma sa...

Det är en sån skön känsla när man får det så där prydligt och snyggt i skåpen som du fått nu...men jag ska nog inte visa mina lådor och skåp om du varnar känsliga tittare, mina e hemska!!!=)
Smart att ställa presentpappret BAKOM dammsugaren, kanske dom står kvar där även när du tar ut damsugaren!?;)

Oftast är det de gamla dammsugarna som är de bästa, själva har vi centraldammsugare vilket inte alltid är en fördel...den där j*kla långa sladden är i vägen hela tiden, trilla ner för trappan igår bara för att den där sladden var i vägen, så din e nog betydligt bättre=) Ha det bäst, kramar i massor emmsan

Anonym sa...

Ett inlägg med ordet "varning" i rubriken drog genast till sej min uppmärksamhet! ;-)

Är du säker på att det inte var hemma hos mej du fotograferade??? Jag tycker nämligen att jag känner igen mej precis... På "före"-bilderna vill säga - tydligen har du inte varit här och fixat till allt än!? När kommer du??? ;-D

Ha en toppenfin dag!!! :-)

Fröken Fräken sa...

Jag köpte ju mängder med lådor och lock och grejer på IKEA förra gången och har sorterat upp allt så duktigt. Men redan nu börjar jag märka hur stöket ÄNDÅ tilltar i mitt städskåp!! Hur går det till? Enda sättet att bibehålla den goda ordningen är troligen att aldrig ens öppna dörren!!

Jycken har inte lärt sig det där med dator och internet ännu så det blir svårt med utlottingen för honom. Om jag skrev varje namn på en godis, och så ser man vilken han tar först, så skulle det kanske funka... Men då skulle det nog bli mycket efterarbete för min del för han skulle nog sätta i sig alla godbitar..