måndag 6 oktober 2008

Svar: Tvålpump med Marimekkoblomma

Jag har världens sämsta tvålpump, från IKEA. Efter påfyllning slutade den funka, och det är pump nummer två, samma sak hände med den första!!!

Och plastkopparna som sitter med sugproppar på kaklet och... trillar ner titt som tätt (gärna mitt i natten, med ett SKRAMMEL). Tanken var en gång för länge sen att få in lite blå färg, men snygga är de ju inte... Före: Många saker! Tvålpump som inte funkar!
Alltså var jag i behov av en ny pump och den skulle vara Marimekko, och en burk att ha penslar och mascara i. Men... nåt sånt hade jag ju inte sett till, det verkar inte finnas eller? Går väl att lösa :-) Jag hade ju kunnat klippa ut en blomma ur tyget och klistra fast men jag ville ha nåt tunt, så... Fota, printa, testa att måla decoupagelim på, hjälp färgen flyter ut!!! Köpa fixeringsspray, testa med lim på igen, funkar! Klippa ut, limma på.

Så svaret på gåtan är tvålpump och "penselkopp" med Unikko-blomma, två kompisar till Marimekkoglaset :-) Men... då kom jag på varför jag en gång satte upp sugproppgrejerna, handfatet är rätt litet... det blev klart överbefolkat med båda två.
Senare: Många saker ändå...
Kvar blev detta. Men... den nya pumpen funkade inte!!! Efter 30-40 pump, skruva av o på pumpen några gånger så till slut! Puh. Bara det håller i sig. Hmmm, hur bär jag mig annars åt för att reklamera, de skulle nog bli lite fundersamma på Åhléns ;-)
Efter: Klart, men pump som inte funkar!!! Eller kanske
Här pågår nu också ett test. Jag råkade höra i en affär, en kund som fick nåt tips om fönsterspray. Och jag tror att det handlade om att sätta upp sugproppsgrejer så nu tog jag lite spray på gummipropparna... (till tvålkoppen med olivtvål som jag inte kan skilja mig ifrån än i alla fall).

9 kommentarer:

Emma sa...

Åh gumman vad du är påhittig...kan du inte göra mera grejjer och sälja billigt till mej??;) Var ju kanonsnyggt och bra...hur kommer du på allt!? Ha det bra, kramar emmsan

Josefin Brorhed sa...

vilken otur du har haft med tvålpumparna.
men ditt resultat blev jätte snyggt, så pysslig du är.
:)

Missa inte min bloggtävling där du kan vinna ett armband från jkhbdesign.se

Kram

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vilken pysslig tjej du är, det vart ju jättebra tillslut :D Känner igen den där överbefolkningen på handfaten.. Förstår inte vad de har tänkt att man ska rymma där egentligen?! ;) Fint blev det iaf! ha det

Fröken Fräken sa...

Okej... nu känner ju jag mig som värsta förstöraren när jag kommer med ett annat förslag.. men vi kan ju kalla det för en alternativ lösning, om gud förbjude, detta inte skulle fungera. Rita av blommönstret på självhäftande plast och klistra fast, blå och svart plast finns ju. Eller så kanske du kan dekorera kaklet på det sättet. Fast det gäller ju att veta när det räcker...
Det vet uppenbarligen inte jag, för nu håller jag på och trycker med bokstäver på kuddfodral igen. Men jag måste ju hålla jämna steg med Karin Mannerstål som är tillbaka igen i Äntligen hemma.

Ja, men det är ju så det är. Man har så fina tyger så hur ska man bestämma sig för exakt vad de kan bli, vad som är värdigt nog att bli sytt.

Rekordshoppningen gick lite sådär.. jag hade för det första en irriterande typ på hjul att släpa på, en så kallad resväska. Sedan giock jag till butiker där man får gå och titta länge för att det finns så mycket. Som Kreatima tex. Åh, där hade de jättestora stämpelbokstäver. JAg blev sugen men lät bli.

Konservburkarna ska bli till lite förvaring och kanske även till krukor. JAg har dock inte hämtat dem än, eftersom min moster bara är ute och flänger jämt och inte kan lämna ut burkarna..

Nu ska jag ta och slänga murgrönorna, för det här går inte längre. Jag gör inte annat än sopar blad. Jag har viktigare pysseluppdrag att ägna mig åt!

Anonym sa...

Va fint du gjort! Jag har också en Marimekko-mugg som tandborstglas! :-)

Pysselpralinen sa...

Vilket seriöst (fixeringssprej!!) och väldigt fint pyssel! Bra idé. Du inspirerar till decoupagepyssel, helt klart!

Själv ligger jag lågt på pysselfronten just nu. Jag vill mer än jag orkar. Men det får liksom vara så lite nu. Om en vecka bor jag i Sthlm. Jisses.

Sara sa...

Blev ju hur fint som helst! Hoppas nu det håller också:)

Anonym sa...

Så finurligt och snyggt!!
Minen hos Åhlens hade jag betalt en tia för att se, fniss....
Du kan väl kontakt Marimekko och visa dina alster, de kanske kan köpa idén av dej....

Känner igen det där med tvålpumpen, så himla irrterande.

Ha en bra dag och kram!

Annika sa...

Smart - hittar man inte det man vill ha, så får man fixa det själv! ;) Jag har missat att du har köpt smyckesträdet från Menu! Såg fint ut på sin plats! Kram