onsdag 10 september 2008

Först med det senaste och köputrymme

I veckans reklamblad från mataffären stod det "Var först med det senaste". Klart man ville :-) så jag köpte de här sakerna, Marabou Daim och lakrits.

Jag har testat två bitar av varje men mer blir det nog inte. Alltså, det var inget fel på dem men jag tyckte helt enkelt inte att det var tillräckligt goda för att jag skulle vilja äta dem. När jag äter nåt onyttigt så måste det vara nån favorit, för att det ska vara värt det...

Inte tillräckligt gott för att vilja var onyttigt
I helgen hittade jag den här fina pennan på Granit, mjuk silvergrå som passar bra att skriva på t.ex mörka papper med. Jätteskön att skriva med men det är klart... problem uppstår när den behöver vässas... fram och tälja med kniv kanske? Inte det bästa alternativet för en klantmaja som jag. Hmmm, undrar om ljusvässaren funkar på trä...

Mysig penna
Apropå köpa. I helgen plockade jag ur sommarkläderna ur garderoben och det syns både på hyllor, i förvaringsfack och på galgarna. Det ser verkligen tomt ut, får man shoppa för att fylla på? Köputrymme ;-) Näe, så väl är det ju inte, höstkläderna plockades upp från förrådet samtidigt och ligger i tvätten så de flesta av galgarna i alla fall är "bokade".

Köputrymme!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu är det dax att se över höst/vintergarderoben, känns lagom kul. Har nog inte så mycket jag kan använda på gott och ont för jag har tappat en del i vikt. Ägde inte ett par jeans men snodde undan ett par av dottern när hon flyttade. Kanske ska ta en tur till i hennes garderob när jag kommer bort dit.

Marabou laktrits, ryser vid bara ordet, dajmen kanske jag skulle kunna köpa men inte lakrits.
Håller med ska jag oxå äta nåt onyttigt nu som godis ska det vara en aha-upplevelse.

Tjusig penna hoppas du lyckas vässa den, testa och lägg den i frysen innan så gör man ju med vissa kajalpennor som är mjuka!!

KRAM

Fröken Fräken sa...

Nähä! Här ska inte plockas bort några sommarkläder! Nähärå!! Man kan ju ha dem inomhus till exempel. Plockar man bort dem så erkänner man ju att det är slut på det roliga. Nähärå!!

Det finns pennvässare för sådana där tjockare pennor också, jag hade en samling sådana pennor under min "nu ska jag börja teckna och rama in och göra världens snyggaste tavlor". Den perioden var ganska kort. Och inte blev det några mästerverk.

Marabou dajm gillar jag, men lakritsvarianten ställer jag mig mycket skeptisk till. Och jag gillar ju både choklad och lakrits. Om man inte är som Brasse i "Fem myror är fler.." och anser att om man bara blandar goda saker så kan det bara bli jättegott...

Emma sa...

Ja höstkläder e det ju ont om i den "röriga" garderoben...=/ Kanske får ta sej en tur snart, sambon har ju fått sparken nu så då blir det väl att hålla i pengarna, hur det nu ska gå för en inredningstokig emmsan!?;) Vad snygger penna, att vässa pennor e inte min grejj, går bara av hela tiden, men hoppas du lyckas bättre!? Allt bra annars??
Kramar emmsan

svartataket sa...

Nä tvi för dom säger jag också.
det är inget jag kommer att slösa pengar och kalorier på igen!
Javisst är den pennan super!!Jag har en i varje färg...
Tömma garderobern är jag dålig på!!Kanske man skulle göra...
men då skulle man väl känna att tomrummet behöver fyllas i stället=dyrt..hihi

Anonym sa...

Lakritschokladet var ganska gott. :)Lite ovanligt bra.

/Malin Inspiration & design