onsdag 24 september 2008

Fixad pall och testat Marabou Amigo

Det var ju en stor burk decoupagelim jag köpte i somras :-) och nu har jag kladdat igen... Den här otroligt fula pallen som står i garderoben som slängakläderpå- och nåupptillöverstahyllan-pall skulle få bli ett av mina måleriexperiment. Eller rättare sagt, decoupagepåmöbeltest.

Pall före. Ful! Först skulle sitsen målas vit eftersom det är bäst som underlag för decoupaget, när man kör med servett i alla fall. Jag beslutade mig för att måla hela pallen och inte bara sitsen. Sen inträdde fasen Obeslutsam. Pallen blev riktigt fin som helvit, skulle jag verkligen göra nåt mer, eller sätta stopp? Jag har velat fram och tillbaks, fram och tillbaks.
Pall målad. Fin!!! Men så till slut bestämde jag mig för att mitt första beslut skulle stå fast, jag ville ju se om det skulle bli som jag hade tänkt. Och pallen ska ju faktiskt hur som helst bara stå undangömd i garderoben. Nu är den klar och... vissa stunder är jag nöjd och andra så ångrar jag att jag inte lät den förbli vit. Men jag kan ju målat nåt annat i vitt istället :-) Och det är skönt att få tillbaks pallen i garderoben. Ha ha, ja sitsen kommer ju ändå inte att synas, pallen kommer ju att vara ständigt belamrad med kläder :-)
Pall fixad
Extrapris på chokladkakor den här veckan :-) och jag bestämde mig för att testa nåt nytt. Amigo. Eller den kanske funnits länge? Bara att jag inte sett den förut? Den var rätt god, med "skräpet" (crunchy corn snacks) i. Fast jag tror nog att jag kommer att hålla mig till de gamla vanliga i fortsättningen, vanlig mjölkchoklad och schweizernöt. Mmmmmm.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker pallen blev fin. Lite roligare än bara vit :)

www.gottablandat.wordpress.com sa...

wow va fin pallen blev!!

Hannis sa...

Hörru!Pallen blev ju skitsnygg!!
Ska du verkligen gömma den i garderoben??

Nog har jag projekt alltid..
Stirrar på dom och blir lite irriterad över att jag inte får till energin!
Men det kommer=))

Styra över trafiken låter värre än vad det är,hehe.
Men det är ett bra sätt att knäppa till gubbsen.
Dom förväntade sig att jag skulle snacka kvittohantering och när det visade sig att jag var Transportledare i en bransch som dom tycker tillhör gubbar så blev dom lite spaka.
Inte ofta nuförtiden som jag faktiskt möter folk inom mitt arbete som har den typen av fördomar men när det händer då gnistrar jag till*Skrattar rått*

Skön helg önskar jag dig!!

Helen sa...

Jag tycker att pallen blev jättesnygg, blir alldeles sugen på att ta fram mina sevetter och mitt deucopagelim. Får se om tiden finns för det idag.

Fröken Fräken sa...

Ja, det där är knivigt. Nästan den största problematiken när man pysslar:
- ska man hålla fast vid ursprungsidéen
eller
- välkomna nya vinklar på det man tänkt göra under processens gång
Jag får nog lov att säga att pallen såg finemang ut både som vit och med "klädd" sits.

Det är väl ungefär det som gäller här; ska jag klä in tygtavlan med nytt tyg eller följa den nya idéen; hänga upp två fönster på väggen? Ja, tänk vilka världsproblem man brottas med så här på fredagsaftonen...

Nä, det är väl bara att lägga upp fötterna och ta det lugnt och hoppas att man inte blåser bort.. På onsdag blir det Stockholm igen, undras om jag kan slå det tidigare rekordet på hur många butiker jag hinner besöka på en timme?!

Emma sa...

Tycker pallen blev alldeles jättebra gumman=) Tycker du ska vara jättenöjd!!! Den chokladen har jag aldrig sett innan, kanske ska testa även om schweizernöt e min favvo!!! Ha en trevlig helg, kram emmsan

jennys hus sa...

åh vilken läcker pall!!! gillar saker på 3 ben:-) Kram/jenny

svartataket sa...

ja min slank ner även om den inte blev en favorit..hihi inget spill här inte ;))

Östervik9 sa...

Vilken mysig blogg du har, mycket roligt pyssel att kika på:9
/Camilla