lördag 9 augusti 2008

Tygfyndat och VASS butik

Seeeg start idag efter att ha varit ute på stan på "go08"-firandet igår, "vi ska inte vara ute typ halva natten" var planen enligt vännen P. Näe då ;-) Tunnelbanan gick ju fortfarande, då är det väl ok...? Hemma strax efter 3. En aktivitet lite tidigare på kvällen var kurs i Charleston-dans utanför Stadsmuseet, roligt :-)

Jag hade ju hoppats på strålande sol idag så man kunde få lite sista färg innan jobbet börjar igen på måndag, men inte då. Mulet mest hela dan. Då blev det en tur till stan istället, jag skulle bara ha lite svart bläck till skrivaren... hmmm, och tyg till en klänning, har letat sen förra sommaren... men kommer alltid hem med helt andra tyger :-)

Väl inne på Ohlssons Tyger så... REA!!! Och 30% på reapriset! Det blev linnetyg i tre olika färger och ett annat som har jättejobbigt mönster :-) Jag blev helt yr av att titta på det! 96 kronor för hela bunten.

Tygfyndat
Jag tänkte också passa på att tipsa om VASS, en jättemysig affär som jag hittade under semestern. Affären ligger på Sveavägen 106 (Stockholm) och de har visst en web-butik också upptäckte jag när jag skulle leta bilder. På webben är de väl kanske som alla andra? men butiken var så mysig att gå in i!

De har Pappelina, Madame Stoltz, House Doctor, "mycket danskt", mm. (Av nån konstig anledning så verkar de bara ha lista med märken på butikssidan, inte webbutiken). (Klicka för större bild, som vanligt).

VASS, mysig butik!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dina kommentarer hos mig! Ja, visst är Gammelstaden verkligen ett underbart ställe!
Glöm nu inte att säga till biobvaktmästaren att hålla släckt tills alla eftertexter är slut på Mamma Mia filmen!!! Skulle vara kul & se om folk sitter kvar om det faktistk fortfarande är nersläckt! Ha en fortsatt mysig helg! KRAMISAR!!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

söööt du är med din kommentar hos mig!!vilket kap du gjort med tygerna, superfiiina!

jennys hus sa...

vilket fynd med tygerna. Var in där för någon dag sen och fyndade jag med, kommer väll upp på bloggen sen. Tack för tipset om webbutiken, alltid kul med någon ny att kika in i:-)Kram/jenny

svartataket sa...

Vad kul att fynda fina tyger!!! Jag ska på jakt i veckan tänkte jag..

Fröken Fräken sa...

Ja, de övre korgarna betsade jag bara en gång, de var ju väldigt ljusa så de sög ju i sig bets som bara den. Den undre korgen med bredare flätning har fått två omgångar bets.

Om du snackar om Vass så klämde jag naturligtvis in ett besök där under semestertrippen. Har gått förbi den affären flera gånger när de inte haft öppet så nu tänkte jag att jag absolut ska dit. Köpte en oval trådkorg där!

Heja, heja! Ja, för tyginköpen. Jag kan ju inte själv bära upp hela tygindustrin.. ;-) Tror att jag måste tearpisy något i kväll för att komma över att jag inte kunde pyssla något igår. En förlorad dag, det var var det var.

Anonym sa...

Vad kul att du hittat till min blogg och lämnat en kommentar också! :-) Nu hittade jag ju till din mysiga blogg med!

Vilka snygga tyger du verkar ha fyndat. Sen så måste jag säga att ditt piff under diskbänken blev riktigt bra! Det är ju kul att ha det lite upplyftande på ett ställe som annars är rätt trist.

Ha det bra! Kram Anna

Anonym sa...

Det lät som en rolig butik, ska ta mig en titt. Hoppas du haft en trevlig helg!

Emma sa...

Hej gumman!=)Låter som en sen och rolig kväll och shopping e ju aldrig fel, snygga tyger som vanligt!?=)

Hur gick det på jobbet idag då? Själv e jag helt slut, orkar inget...kändes som man knappt varit därifrån + att jag fick mensvärk idag, helt fel dag=/Så idag är ingen bra dag (speciellt då man helst ville haft en bebis i magen=))Sen tar nog Lördagens bravader ut sin rätt även idag...ne slutklagat...imorrn är en annan dag=) Ha det bäst, kramar emmsan

Tjohalia sa...

Vilka härliga fynd!

Skulle jag kunna få be dig om en tjänst? Är det fortfarande likadant med menyn till höger? Har försökt att fixa det, men det är svårt när jag inte kan kontrollera om det fungerar. Kram Sandra