lördag 10 maj 2008

Gissa vad detta är

En rivig sak, klicka för att förstora bilden
Vad kan den här lilla blanka taggiga saken vara för nåt? Ja jag vet ju för det är ju jag som köpt den :-)

Nix, inte spänne till ett tygskärp fast det är väldigt likt, det är en kökspryl. Ca 5 1/2 cm bred.

Jag tänkte att det verkade vara en kul grej att ge bort i present till en kompis så jag köpte en för att testa först (jag kan bara ge bort saker som jag kan stå för!), men jag tyckte väl inte att den var nån jättehit direkt, inte ens som en "onödig kul grej".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag kan verkligen inte lista ut vad det är... Hoppas helgen är bra!!

Fröken Fräken sa...

Jag utropade glatt att det var ett spänne tills jag läste vidare att det inte var det.. något slags verktyg för att riva eller göra mönster i äpplen och apelsiner...??

Ja, jag gillar ju inte heller det där med Lackhyllorna att man måste först göra massor med hål för att sätta upp dem och sedan bär de inte alls särskilt mycket ändå! Hmpf! Men dock skulle de vara ungefär lika tjocka som ramen runt vitrindörrarna på skåpet, och det vore ju coolt om det kunde matcha!Har mest tänkt ha "fina saker" där, och inte något större bibliotek, har redan bokhyllor i rummet. Ingen tygtavla, har redan en stooor på en vägg intill.

hallakulle sa...

Tack för din långa kommentar hos mig. =) Jag ska kolla in sidorna som du föreslog. Nu har jag verkligen lust att göra slag av kamerafunderat och handla!

Ingen idé vad man ska använda din kökspryl till... Riva skal till snygga strimlor????

Villa elva-kulla sa...

Får för mig att det är nått att skala med typ potatisar för att få mönster eller nått :)
Ha en härlig söndag!
/ Jennie

Emma sa...

Svar: Ja visst är det härligt me värme, alldeles underbart...fast som sagt, tur att det finns skugga=) Kan bli lite svårt att blogga om sluttningen osv. eftersom vi ska börja med framsidan nu istället (vaddå veliga!?)Så det kan dröja ett tag innan sluttningen och stenarna blir gjorda...men det kommer ske lite spännande på framsidan istället!!!=)

Jag har ingen som helst aning vad det kan vara för någon pryl..till köket dessutom??Ska bli kul att se vad det är för nått!?=)Ha de gött, kram emmsan