tisdag 8 april 2008

Tisdagstema, mat

Oj, mat som tisdagstema, svårt... Svårast med tisdagstema är alltid tiden, att tisdan är nästan slut innan jag kan göra mitt inlägg. Efter jobbet, träna, handla mat, laga mat, äta mat, diska och sen äntligen är det dags att börja och då är det sent.

Så, det blev gamla "arkivbilder", på mammas världens godaste lax, specialdekorerad för att det var midsommar, inte ens förra årets... Men smaken sitter kvar i minnet :-)

Inte bara gör mamma världens godaste mat, hon är rätt modig också :-) testar gärna nåt nytt okänt/otestat recept till t.ex en släktmiddag.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Oj så glad jag blev av dina varma ord! Ja vi trivs rätt bra här faktiskt.. finns ju alltid saker man vill fixa, men på det stora hela så :)
Ja jag funderar faktiskt på att köpa bordet iaf och ta hemkörning.. eftersom jag har 300:- rabatt oxå så blir ju frakten gratis.. så blir ju sammanlagt bara 1050:- och det e ju överkomligt ändå för att få det hemkört med :)
Berätta gärna vad du tycker om ryamattan sen!
kram

Anonym sa...

Hejhej!
Alltid kul med nya läsare i bloggen!
Den största nackdelen med att ha stor trädgård är tyvärr att man får träningsvärk lite då och då, speciellt när man ger sig på ett stort projekt:-) Fast jag skulle inte sagt nej till några tusen kvm till!
Att bara ha lite krukväxter att påta i kan ju vara kul det oxå :-)

www.gottablandat.wordpress.com sa...

mums vad god maten ser ut pa bilden!

svartataket sa...

Åv vad smarrigt!! jag är hungrig nu...

Fröken Fräken sa...

Tyvärr har visst Villagebutikken här gått i konkurs, men man kan ju alltid hoppas att den återuppstår. Ett tag fanns en outlet-Village i Haparanda, och där kunde man göra finfina fynd, men den har OCKSÅ stängt. Vill ingen att jag ska shoppa, eller vad är det frågan om??

Det randiga tyget har redan hunnit bli två kuddar, och jag har fortfarande kvar av det. Jag är mycket nöjd.
Det kan ju hända att Marimekkopappret kommer tillbaka, en av anledningarna till att jag tog bort de var att det blivit en fläck på det, inte snyggt alls.

Nu blev jag ju sugen på buffémat!

Malin sa...

Åh så gott det såg ut, blir hungrig!
Till och med jag har hunnit med ett inlägg denna veckan helt otroligt:-)
Kram från oss alla

Anonym sa...

Då är din mamma lik mig för jag testar så gott som alltid nya recept då vi har bjudning:-) Lax och ägg... mmmmmm.. mumma för smak och doftlökarna.
Tack så mycket för dina fina ord inne hos mig i mitt fotoalbum.
Jag har just fixat till det där.. haft det cirkus en vecka så där..
jag har ju min ordinarie Kafferst oxså som du får adressen till här om du vill kika in någon gång:-)
Ha de fint med ditt sysslande o pysslande;-)

Anonym sa...

Smörgåstårta är mums...men din matiga bild såg väldigt god ut den med, hmmm alltså maten inte bilden förstås :)

Designe sa...

Åh va gott det ser ut!...lax är såå gott! Fina bilder oxå! :)

Anonym sa...

Mums mums mums så gott det ser ut! Lax går alltid hem!

Mjuka sa...

Hej
Första gången jag är här. Tycker om det jag ser och maten ser ju inte alls dum ut. Mums!!
Besök gärna mig också.
kram Malin