lördag 15 mars 2008

Mina galna hönor

Påskliljor!Idag tänkte jag påskpynta lite. De Galna Hönorna har plockats fram. Men de ska inte bli långvariga, bara precis över påsken, och bara i köket.

Jag tänkte fuska lite... De galnaste hönorna (det gula tyget) är en gardin och jag tänkte... nåla fast den på den gardinen som jag har uppe nu! Nej inte är det fusk? Rationellt! Söta Serholt-hönor
Åh nej, min smarta idé sprack, påskgardinen är lång och "veckig" (hur kan det komma sig, jag gillar ju helt raka släta kappor), det blir nog svårt att nåla då... Rackarns, då får jag ta ner gardinstången och trä på gardinen, och sen dessutom kapa av den till en rak kappa så den är ok till nästa år. Så jag kan nåla då :-) Eller bara stoppa undan och glömma...

Gammal IKEA-vasGalna Hönor

2 kommentarer:

Kannor och karaffer sa...

Håller med dig ibland behöver man färg - det får inte bara blir vitt - påsken är härligt då får det vara en massa glada färger........det såg gott ut med lussebullen......

Ha det gott!
Ann

jennys hus sa...

Tack så mycket för din fina kommentar hos mig:)

Vilken fin duk du har och de små hönorna var jättesöta.Kram/jenny