söndag 9 mars 2008

Karlssons Årstider

Säg den olycka som varar för evigt ;-)

Igår fick jag en Kunskap och gjorde en Upptäckt.

Jag var i ”min” Cult-butik, Karlssons Årstider. Den ligger ca 100 meter från min port, livsfarligt! Jag var där igår. Hmmm, jag tror det syns :-) Jag berättade att jag var på jakt efter gardinerna, och kunde inte låta bli att berätta om mitt misslyckade besök i Möbelaffären. Då fick jag Kunskapen, Karlsson-ägarinnan berättade att Den Andra Affären ska sluta sälja. Puh! Vilken tur, eller ok, det kanske var det som var förklaringen till eländet.

"Karlsson" profilerar sig som en blomsterarrangemangsaffär (kul ord!) men collaget på Cult-fliken på hennes webbsida visar ungefär hur det ser ut i hyllorna (ren lycka!). Och så det bästa (farligaste) av allt, hon sa att hon kunde beställa hem grejer som man är på jakt efter.

Jag höll mitt löfte och gick inte till Village :-) Men jag var på Gudrun Sjödén för att titta på en matta som jag sett i Ljuvligt Hemmas blogg och när den titten var avklarad (den var inte rätt, letandet fortsätter!) kom jag på att jag ju var väldans nära Sandra & Anders, som, hmmm, råkar sälja Serholt. Men det var ju i alla fall inte Village-butiken ;-) (fast deras gamla lokal…) så jag höll ju ändå fortfarande mitt löfte till mig själv! När jag kom dit gjorde jag Upptäckten. Cult i långa banor! Men jag rörde varken Serholt eller Cult! Istället köpte jag… en väckarklocka :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin bild! Cult har mycket snyggt!