fredag 14 mars 2008

Hjälper en lussebulle mot feber?

Nej, det gjorde den inte, men det var gott :-)

Igår, febern invaderade kroppen, bomull i huvudet. Jag hoppade över kvällens spanskakurs, åkte direkt hem från jobbet och kurade ner mig i soffan. Mat? Nänä, inte sugen, ingen ork. Jag kikade i frysen efter nåt färdigt och "råkade" öppna fel låda, den "mjuka" (bröd&bullar).

"Har jag inte läst nånstans att saffran är jättenyttigt?" tänkte jag (det har jag nog inte men jag kan väl skylla på feberyrsel?). Väldans gott :-) men det hjälpte ju inte så värst, det blev en mycket tidig kväll i säng. Sömn hjälpte tyvärr inte heller så ett vitt litet piller slank ner till frukostfilen i morse, och DET var ju verkligen effektivt. Jag hade ingen aning att det funkade så bra, oftast brukar datumet gå ut och hela asken bli tillbakalämnad till apoteket. Hur fattar ett litet piller exakt vad det ska göra???

Nu finns en lussebulle kvar i frysen, om jag skulle få nån annan krämpa så kanske jag kan testa igen, mot träningsvärk kanske? Julen varar ända fram till påska? Än har jag några dagar på mig att komma på ett skäl att få äta den :-)

1 kommentar:

Kannor och karaffer sa...

Hej - och tack för att du tittade in till mig. Det är så kul att hitta nya bloggar och få en massa ny inspiration......

Fina saker de har i Karlsson Årstider....förstår vad du menar att bo farligt nära - men också kul att snabbt kunna kila in när man behöver inspiration...kul läsning om all din virkning - till dig återkommer jag vill läsa mer.

Ha det gott!
Ann