torsdag 27 mars 2008

Grön pärla

Man borde ha skygglappar på när man går i affärer...

Sånt här vill jag inte se! Jag skulle titta på tygblommor, köpa en endaste liten vit gerbera men på vägen in till tygblomavdelningen måste man passera en massa Hinder.

Villeroy & Boch durkslag i en härlig grön färg! Men 249 kronor? När man redan har ett liknande från IKEA men i naturvit. Fast nu är det ju så att handtagen på mitt durkslag sitter löst ganska ofta... så jag måste fram med skruvmejsel och dra åt skruvarna.

Om jag låter bli det nästa gång så att nån av skruvarna sen lossnar helt och kommer bort...? Och sen låtsas jag att det bara finns ett enda durkslag att köpa i hela stan? Och inte kommer ihåg att jag nog har två gamla durkslag i plast i ett skåp nånstans? Kan funka :-)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Antar du min utmaning? Kram Karin

Emma sa...

Hihi..du e rolig du=)Själv sitter jag och hoppas att sambon ska "råka" såga i bordet så jag kan köpa nytt=)Ha en trevlig helg, kram emmsan

Anonym sa...

Kul!!! Jag lovar dig, när du försöker hitta något i de där två korgarna då är det fullständig kaos!!! Ser bättre ut på bild än i verkligheten... Kul att se vad du har att bjuda på! Kram Karin

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vlken härlig grön färg!!Jättefina!

Anonym sa...

Fler än jag som skulle behöva skygglappar alltså ;0) Men jag håller med det durkslaget var superfint.

~Livet i byn

Fröken Fräken sa...

Jag hittade ett liknande durkslag på Rusta för 15 kronor! Fast det var ljusblått.. annars har jag samma problem. Hur kunde jag komma hem med ännu en vas? Behövde jag en sådan? ej, egentligen inte. Men den behövde mig. Johodå...

Anonym sa...

Åh tack för dina snälla ord! Jag kommer säkert åter snart igen, just nu är jag dock tom på ork och tom på inspiration...
Addar dig till min bloggkoll och tittar in och hälsar på!
Trevlig helg på dig =)
Kram, Josephine

Anonym sa...

Gud så fina! Jag älskar verkligen grönt!

Linda -Galleri Palla sa...

Hahaha, vilken fiffig plan du har för ditt durkslagsinköp! Lycka till! :)

Anonym sa...

haha, klart du måste ha ett nytt durkslag ;)

Malin sa...

Rätta takter Monkan,
Kram Malin

Anonym sa...

Hej Vart hittar jag ett sånt durkslag, det var precis ett sådant jag letar efter för en julklapp... finns fler färger? är tacksam om någon vet märke o vart man får tag i det. Mvh Micke

Monkan sa...

Svar till Micke:

Det fanns ingen avsändare i din kommentar så jag har svarat i bloggen, se mitt inlägg idag 12 november (längst ner).

Lycka till med julklappshoppingen :-)