torsdag 21 februari 2008

Tiokronor-Tiokronor-Tiokronor

Hötorget vid stängningsdags brukar man ju kunna göra fynd när det gäller blommor, frukt mm. När jag passerade där i lördags, för att kanske hitta billiga tulpaner (brukar kosta 20 kr), hörde jag lockropet Tiokronor-Tiokronor-Tiokronor.

Alla drogs dit som flugor runt en sockerbit. Jag tänkte nog att det var lite väl billigt, de skulle nog inte hålla så länge... En bukett vita tulpaner blev det i alla fall men redan på söndan var de väldans utslagna, men fick stå kvar i sin vas. Nu torsdag är de UtSLAGNA, jag såg katastrofen när jag kom från bussen och gick förbi mitt fönster.

Men alla med lite fantasi kan väl se att de var jättefina från början :-) Fast den här helgen ska jag nog lägga lite mer pengar på blommorna... Åh, ja så kan det kanske hjälpa att fylla på lite vatten i vasen under veckan, ooops.

2 kommentarer:

Malin sa...

God morgon vännen!
Här är man tidigt uppe för att hinna att blogga innan jobbet:-)
Är lite avis på ert Hötorg det luktar så gott när man går förbi där på morgonen. Kanske inte lika gott längre fram på em...
Vita tulpaner är det finaste jag vet, eller föresten det och vita ranunklar är not det bästa jag vet... Kram

Monkan sa...

Mjuka vita tulpaner säljes billigt ;-)

Helt riktigt, på eftermiddan luktar det bara sopor...